کد خبر: ۵۱۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 31 October 2017
مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان گفت: پدافند غیرعامل مقوله ای مهم و حساس در دنیای امروز است به طوری که در کشور ایران نیز با توجه به موقعیت خاص و راهبردی آن با جدیت تمام از سوی مسئولان دنبال می شود.
 محمدرضا جهانتیغ روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری دوره های متعدد در حوزه های سایبری، بیولوژیکی، جنگ نرم، اصول پدافند غیرعامل و سازه های امن برای دستگاههای اجرایی از جمله اقدامات سازمان پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان است.
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگ سازی افزود: ضروری است فرهنگ سازی صحیح در حوزه پدافند غیرعامل و کارکردهای آن از سوی رسانه ها در بین آحاد جامعه شکل گیرد تا میزان آسیب پذیری به حداقل کاهش یابد.
وی با تبریک هفته ملی پدافند غیرعامل از ششم تا دوازدهم آبان گفت: به مناسب این هفته برنامه های مختلفی در سیستان و بلوچستان نظیر برپایی نمایشگاه، نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، سخنرانی در خطبه های نماز جمعه، برپایی دوره آموزشی، برگزاری شورای اداری منطقه سیستان، برگزاری دوره آموزشی ویژه مقابله با تهدیدات سایبری، تشکیل کمیته پدافند غیر عامل در شهرداری ها و برگزاری دوره آموشی پدافند غیرعامل ویژه مدارس دخترانه در مقطع دبیرستان از جمله مهمترین برنامه های گرامیداشت این هفته است.
مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان گفت: دفاع غیرعامل صلح آمیزترین و اثر بخش ترین روش دفاعی است که کاهش آسیب پذیری زیرساخت های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم و پایدار ملی را به دنبال دارد.
جهانتیغی تاکید کرد: با راه اندازی سازمان پدافند غیر عامل از سال 82 تاکنون این نهاد منشا خدمات ارزنده در کشور بوده است.
وی بیان کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن است، گفته می شود.
به گزارش ایرنا ششم تا دوازدهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار