معاون سیاسی امنیتی هرمزگان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: به نظر می‌رسد در این دوره تعداد کاندیداهای استان برای حضور در انتخابات مجلس نسبت به گذشته افزایش یافته است با این حال افرادی که دارای مناصبی هستند و قصد کاندیداتوری در انتخابات دارند،‌استعفای خود را می بایست تا پایان ساعت اداری 3 تیر تحویل دهند.
کد خبر: ۵۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 23 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره ، بهروز اکرمی اظهار کرد: کسانی که قصد دارند به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی خود را معرفی کنند نباید استعفای خود را برای روز آخر بگذارند زیرا تا پایان وقت اداری فردا، سوم تیر برای استعفا مهلت دارند. مدیران و مسئولان دستگاه‌ها که قصد کاندید شدن را دارند باید از بیست و هشتم خرداد تا سوم تیر استعفا دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: کسی که سوم تیر استعفا داده نمی‌تواند روز اول، ثبت نام کند و حتما باید روز آخر ثبت نام کند به همین لحاظ توصیه ما این است که با توجه به اینکه یک هفته فرجه دارند همان روزهای اول استعفا دهند و کار خود را برای آخرین روز نگذارند زیرا از آن طرف برای ثبت نامشان محدودیت ایجاد خواهد شد.
 
اکرمی با بیان اینکه انتخابات همواره در هرمزگان پرشور برگزار شده است، افزود: استان در ادوار مختلف نشان داده که انتخابات هر زمان که رقابتی بوده در هرمزگان سطح مشارکت مردم به شکل معنا داری افزایش پیدا کرده و پیش بینی می‌کنیم انتخابات پیش رو در استان از یک مشارکت قابل قبول برخوردار باشد. در هرمزگان، برخی کاندیداها انتخابات زود هنگام را شروع کرده‌اند. بعضا گزارشهایی به ما رسیده که بعضی از کاندیداهای احتمالی، تبلیغات زود هنگام را شروع کردند که تخلف است.
 
وی تاکید کرد: توصیه می‌شود که کاندیداهای احتمالی خود را از همین الان ملزم به رعایت قانون بدانند زیرا هر گونه تبلیغات زود هنگام، یقینا در مراجع ذیربط مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
اکرمی در خصوص مکانیزه شدن انتخابات سال 94 گفت: در این زمینه هنوز بحث‌ها در وزارت کشور ادامه دارد. اگر قرار است انتخابات از صفر تا صد مکانیزه شود بخش اعظم آن به بسترهای مخابراتی وابسته است. از آنجایی که در برخی روستاها و بخش‌های کشور هنوز مشکلات مخابراتی وجود دارد، امکان اینکه انتخابات در کل کشور مکانیزه شود فعلا وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه در استان هرمزگان اخذ رای به صورت دستی انجام خواهد شد، افزود: انتخابات در موضوع تجمیع آرا و جمع‌بندی‌ها در استان یقینا ماشینی خواهد بود اما اخذ رای در کل هرمزگان دستی خواهد بود و شمارش و جمع بندی‌ها حتما مکانیزه خواهد بود.
 
اکرمی به فعالیت احزاب در زمان انتخابات در استان، اشاره کرد و گفت: در فرهنگ انتخاباتی جامعه ما این کارها وجود دارد که در نشست‌های محفلی مانند مراسم عزا یا شادی مردم، کاندیدهای احتمالی شرکت و سخنرانی کنند. اینها یک فرهنگ انتخاباتی است قانون هم در ارتباط با این موضوعات مسکوت مانده و هیچ اظهار نظری نکرده است. تنها چیزی که قانون تخلف محسوب کرده تبلیغات زود هنگام است. اگر کسی رسما بیاید و بگوید من کاندید هستم و در چارچوب مسائل تبلیغاتی فعالیت کند این خلاف است.
 
وی افزود: احزاب هم نمی‌توانند تبلیغات زود هنگام کنند ولی فعالیت در چارچوب ضوابط قانونی مشکلی ندارد و می‌توانند جلسه برگزار کنند.
 
اکرمی با بیان اینکه امیدوارم که در این زمان تغییر و تحولی در سطح فرمانداران استان نداشته باشیم، تصریح کرد: در شرایط عادی قصد تغییر فرماندارهای استان را نداریم مگر اینکه استثنایی پیش بیاید.
 
معاون استاندار هرمزگان درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر دستور مجلس و شورای نگهبان هستیم تا انتخابات استانی شود. اگر زود تصویب شود و شورای نگهبان هم تایید کند و به دولت هم ابلاغ شود همین امسال اعمال خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری مناظرات در زمینه انرژی هسته‌ای در استان بیان کرد: برای برگزاری این گونه مناظرات مشکلی نداریم. باید راجع به تصمیمات کلان کشور، نگاه‌ها و نظرات مختلف اعمال شود و زمانی برگزاری این مناظرات مشکل ایجاد می‌کند که این مناظرات به مناقشات تبدیل شود. نباید در این مناظرات، نمایندگان مردم ایران در مذاکرات تضیعف شوند. باید همه دیدگاه‌ها و نظرها وجود داشته باشد تا تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی نه تیم مذاکره کننده دولت اشتباه نکند. آقای ظریف به عنوان نماینده جمهوری اسلامی با 1+5 مذاکره می‌کند نه به عنوان نماینده دولت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار