مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام (ره) یزد گفت: در سال جاری افزون بر89 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به یکهزار و 614 مددجوی متقاضی تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.
کد خبر: ۵۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 01 November 2017
به گزارش تابناک یزد،علی نیکخواه با بیان اینکه پرداخت وام در حوزه کارگشایی، اشتغال و خودکفایی بود افزود: 48 میلیارد و 470میلیون ریال از تسهیلات اعطایی به‌عنوان وام قرض‌الحسنه کارگشایی به یک هزار و 293 متقاضی نیازمند و چهار میلیارد و 54 میلیون تومان دیگر نیز در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی به 321 نفر اعطا شد.
وی خاطرنشان کرد:تسهیلات اعطایی اشتغال حداکثر 300 میلیون ریال و در اقساط 84 ماهه و سقف پرداخت وام کارگشایی 50 میلیون ریال در اقساط 50 ماهه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند پرداخت می‌شود.
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد امام (ره) بابیان اینکه 17 هزار و 715 نفر در این صندوق سپرده‌گذاری کرده‌اند گفت: مردم نیکوکار استان با افتتاح حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه در این صندوق ضمن بهره‌مندی از اجر معنوی این کار خداپسندانه، می‌توانند نیازمندان را برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی کنند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه مددجو و نیازمند متقاضی در نوبت وام نداریم اما برای جلوگیری از انتظار مددجویان برای دریافت وام همچنان نیازمند مشارکت و همراهی خیران در این سنت خداپسندانه هستیم.
صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان یزد از اواخر آبان ماه سال 95 فعالیت خود را در استان یزد آغاز کرده است.

***افزایش 114 درصدی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام (ره) استان یزد از افزایش 114 درصدی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان زیر پوشش این نهاد در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال خبر خبر داد.
سیدرضا لاله زاری گفت: در این مدت 10 میلیاردو 850 میلیون ریال در زمینه ساخت، خرید، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی هزینه شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی بابیان اینکه اعتبار خدمات عمرانی انجام‌شده از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده است افزود: پنج میلیارد و 320 میلیون ریال از هزینه‌های عمرانی انجام‌شده از محل اعتبار دولتی، چهار میلیارد و 420 میلیون ریال از محل صدقات، 270 میلیارد ریال زکات، 720 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران مبتنی بر نیاز و 120 میلیارد ریال نیز آورده مددجو و بستگان وی بوده است.
وی بابیان اینکه تأمین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: این نهاد طی 6 ‌ماهه نخست امسال نسبت به ساخت و خرید 50 مسکن مددجویی اقدام و چهار میلیارد و 130 میلیون ریال برای این منظور هزینه شد، هشت واحد در مناطق روستایی و 42 در مناطق شهری بوده و زیربنای هر منزل مسکونی بین 50 تا 60 مترمربع است.
لاله زاری ادامه داد: 271 مورد تعمیرات کلی و جزئی و ساخت فضای جانبی، 16 مورد بهسازی سرویس بهداشتی و 12 مورد تکمیل واحدهای نیمه‌ساز شهری از دیگر اقدامات عمرانی کمیته امداد در طی این مدت بوده است.
هم اکنون 49 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار