به
گزارش «
تابناک یزد»محسن صادقیان اظهار کرد: بهسازی مسیر قدیم یزد- بافق و کیفی
سازی هر دو خط (لاین) این مسیر ، آغاز عملیات اجرایی دوبانده کردن مسیر
بافق- بهاباد تا سه راهی سه چاهون، مهمترین برنامه های در دست اقدام است.
مدیرکل
راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد به آسیب دیدگی راه کوشک و گزستان خبر داد
و لازمه بهسازی این مسیر را جزو دستور کار در آینده نزدیک ذکر کرد.
وی
محور بافق- یزد را یکی از مهمترین راه های استان خواند و افزود: در هفت ماه
گذشته یک میلیون و 760 هزار تن بار در این مسیر جابه جا شد که این عدد
نسبت به سال گذشته از رشد 43 درصدی برخوردار است و بافق رتبه اول در
شهرستان های استان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و
نقل جاده ای استان به شیوه حمل و نقل بار در بافق که در گذشته انجام می شد،
اشاره کرد و با ابراز تاسف گفت: ما شاهد فعالیت شرکت ها باربری به صورت
دوره ای در فضای بیرون از شرکت ها در کانکس ها بودیم که اقدام به صدور
بارنامه می کردند.
صادقیان اضافه کرد: با تغییر انجام شده در چند ماه اخیر، شرکت های داخلی ساماندهی شدند و صدور بارنامه در شرکت ها انجام می شود.
این
مسوول تصریح کرد: برنامه ریزی شده است تا قبل از شروع فصل سرما نیز بخشی
از راه های یزد- بافق، بافق به سمت بهاباد به خصوص گردنه کوشک به سمت
دهستان سبزدشت و در روستای شیطور بافق اقدام به ساخت سوله نمک کنیم تا در
فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم.
روکش و بهسازی راه کوشک – گزستان، تسریع
در احداث سوله نمک، پیگیری احداث پاسگاه پلیس راه و اصلاح شیب هندسی برخی
از نقاط جاده بافق – یزد از دیگر نکاتی بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل
استان به آنها اشاره کرد و قول مساعد و پیگیری داد.
راه یزد- بافق به
طول 110 کیلومتر با 2 مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از سال 87
با پیش بینی 800 میلیارد ریال هزینه آغاز شد، تاکنون در چند مرحله 95
کیلومتر آن زیربار ترافیک رفت و بقیه طبق وعده مسوولان تا دهه فجر سال 96به
بهره برداری می رسد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.