رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان یزد در بسیاری از زمینه‌ها گفت: استان یزد یکی از قطب‌های سلامت و درمان کشور است و می‌ظلبد مسئولین توجه جدی به بخش بهداشت و درمان در این استان داشته باشند.
کد خبر: ۵۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 04 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»،ابوالفضل موسوی بیوکی در مراسم تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان یزد در زمینه‌های مختلف گفت: استان یزد درزمینهٔ علم و فناوری از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که توجه به آن می‌تواند به روند توسعه استان کمک کند.

وی افزود: دانش آموزان یزدی در 24 سال گذشته همواره رتبه نخست در کشور را درزمینهٔ قبولی در کنکور سراسری به دست آوردند که این نشان از ظرفیت بسیار بالای استان یزد درزمینهٔ علم و فناوری است. اکنون بسیاری از نخبگان استان یزد در نقاط مختلف کشور و جای‌جای جهان در حال فعالیت هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان یزد به دنبال انتخاب استانداری بومی برای این استان بود، گفت: مجمع به دنبال استانداری بود که نسبت به یزد شناخت کامل داشته باشد؛ اما چون زمانی قمی مورد تائید وزارت کشور، هیئت دولت و مسئولان یزد بود، ما نیز همراهی کردیم.

موسوی بیوکی تأکید کرد: موضوع آب، تولید و اشتغال، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، مسائل فرهنگی، امنیت، سلامت، شهر جهانی یزد، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را ازجمله اولویت‌هایی بودند که همواره از سوی مجمع نمایندگان استان یزد دنبال شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 10 درصد از جمعیت استان یزد را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند که بخش قابل‌توجهی از این افراد را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند که این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولین استان و بخصوص استاندار جدید یزد است.

وی در پایان بابیان اینکه سالانه بیش از 40 هزار نفر از شهروندان سایر استان‌ها از خدمات پزشکی و درمانی در اتان یزد بهره‌مند‌می شوند، گفت: بدون شک یزد یکی از قطب‌های سلامت و درمان در کشور است و می‌طلبد در این زمینه اقدامات و برنامه‌های جدی برای ارتقا سلامت و درمان در این استان به کار گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار