فرمانده انتظامی شهرستان قرچک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 43 دستگاه خودرو با داشتن میزان خلافی بیش از 10 میلیون ریال در قرچک توقیف شدند.
کد خبر: ۵۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 24 June 2015
سرهنگ علی قرائی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف پلیس از اجرای توقیف خودروهای دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال، به ثمر نشاندن امنیت در جاده ها است .

وی افزود: اکثر این تخلفات مربوط به تخلفات حادثه ساز است که با اجرای طرح توقیف خودروهای با بیش از 10 میلیون ریال خلافی ، رانندگان در مواقع تخلف از قوانین احساس خطر کرده و از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سرپیچی ننمایند.

وی اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت رانندگان و سرنشینان خودروها می شود و این امر مشکلات اجتماعی متعددی را با خود به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پلیس برای به حداقل رساندن سوانح و حوادث جاده ای تدابیر ویژه ای از جمله دوربین های تخلف سنج، کنترل نامحسوس جاده ها، اجرای طرح های مختلف راهور و توقیف ماشین های با تخلفات بالای 10 میلیون ریال خلافی اندیشیده و اجرا می نماید.

قرائی گفت: در راستای اجرای بند 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، دستور توقیف خودرو صادر و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک در پایان با بیان اینکه شهروندان می توانند قبل از خرید خودرو نسبت به اخذ خلافی با پیامک 1101202020 اقدام و سپس خودروی خود را خریداری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار