استاد علم گیاه شناسی ایران مطرح کرد؛
استاد علم گیاه شناسی ایران با اشاره به این که گونه های نادر گیلاهی سبلان مورد غفلت واقع شده گفت: برخی از این گونه ها در فلور آذربایجان و برخی دیگر حتی در فلور ایران و جهان مشاهده نشده و منحصر بفرد هستند.
کد خبر: ۵۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 24 June 2015

 به گزارش ایرنا، دکتر عزیز جوانشیر افزود: مطالعه و بررسی سه ساله کوهستان سبلان در استان اردبیل وجود 475 گونه گیاهی را به اثبات رسانده است.

وی گفت: متاسفانه تاکنون کوهستان سبلان در شناسایی ، حفظ و احیای انواع گیاهان نادر به ویژه گیاهان دارویی مورد غفلت قرار گرفته و از طرح های مختلف مطالعاتی از سوی مسوولان ذیربط حمایت نشده است.

به گفته او ، هم اکنون میزان گیاهان مختلف در دیگر کوهستان های مشابه سبلان دو تن در هکتار است که این میزان در کوهستان سبلان حدود یک هزار و 300 کیلوگرم است که باید برای افزایش این میزان چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح های مطالعاتی می توان زمینه رشد و افزایش گیاهان دارویی ،علوفه دامی و موارد مشابه را فراهم کرد که قطعا موجب شکوفایی اقتصاد منطقه خواهد شد .

دکتر عزیز جوانشیر دارای مدرک دکترای اکولوژی است که در سال های اخیر موفق به شناسایی گونه گیاهی نادر در سبلان به نام آستاراگالوس همیفاقا عزیزیا شده که پسوند آخر این اسم علمی برگرفته از نام این استاد ایرانی می باشد.

شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار