مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: روزانه به بیش از دو هزار و 400 نفر در مراکز بهزیستی فعال استان خدمات ارائه می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 03 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین علیرضا وارثی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولان در مرکز توانبخشی بهار قزوین برگزار شد با بیان اینکه اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خدمات ویژه‌ای به معلولان ارائه می‌دهد اظهار داشت: روزانه به بیش از دو هزار و 400 نفر در مراکز بهزیستی فعال استان خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان قزوین در تلاش است تا با ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدف سالانه حداقل ۱۰ درصد از این خدمات را کاهش دهد، افزود: این اداره کل با ارائه کردن خدمات مختلف توانمندسازی معلولان در دستور کار دارد که طی سال، بیش از 10 میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش هزینه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین بیش از ۲۶ هزار نفر معلول تحت حمایت مراکز بهزیستی استان هستند که خدمات شایانی از قبیل خدمات توانبخشی و وسایل مورد نیاز دیگر به آنها ارائه می‌شود

وارثی با اشاره به اینکه میزان شیوع معلولیت 4.26 درصد است، عنوان کرد بیشتر افراد معلول از معلولیت‌های چندگانه رنج می‌برند که شاخص‌های آن متفاوت است و در ایران این شاخص‌ها پنج گانه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کودکان، سالمندان و معلولان در مراکزی که از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است دارای رویکرد اجتماعی بوده و تحت حمایت دولت است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین به غربالگری کودکان در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۸ هزار کودک بین ۳ تا ۶ سال تحت غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۲۴۰ کودک مشکوک به نابینایی و کم بینایی شناسایی شدند.

وارثی ادامه داد: طرح تنبلی چشم هر ساله در استان برگزار می‌شود و کودکان مشکوک به نابینایی و کم‌بینایی با شناسایی کارشناسان مربوطه تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به طرح غربالگری شنوایی هم مطرح کرد: همچنین در این طرح بیش از ۱۷ هزار و ۴۴۰ نفر سنجش شده که از این تعداد ۳۹ نفر شناسایی و برای کاشت حلزون تحت درمان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین توضیح داد: از دیگر خدمات ارائه شده این اداره کل به برخی از زوجین، ارائه مشاوره ژنتیک بوده است که در این زمینه بیش از چهار هزار و 200 نفر تحت مشاوره ژنتیک قرار گرفتند.

وارثی خاطرنشان کرد: برخی از معلولیت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای بوده که در این زمینه می‌توان با فرهنگ‌سازی‌های لازم میان خانواده و اجتماع از وقوع این حوادث جلوگیری کرده تا میزان معلولیت‌ها کاهش یابد.
وی بیان کرد: با توجه به راهبرد سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تفاهمنامه‌ای با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امضا شده است که در این زمینه تسهیلات لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه یک میلیارد تومان تسهیلات به افراد تحت پوشش این اداره کل در سال جاری پرداخت شده است عنوان کرد: این مبلغ با سود ۴ درصد به افراد اعطا شد که امیدواریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

وارثی با اشاره به مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای جامعه هدف تشریح کرد: این اقدام در دستور کار سازمان بهزیستی بعد از آن بود که همکاری و تعامل دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد تا این مهم به زودی محقق شود.
این مسئول اضافه کرد: همچنین در راستای تأمین مسکن مددجویان و معلولان اقداماتی صورت گرفته که در این زمینه بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی قزوین متذکر شد: یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول در استان واگذار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار