تابناک: مدیر اداره آب و فاضلاب روستائی فریدن گفت : آب آشامیدنی 12 روستای این شهرستان در فصل گرما با تانکر تامین می شود.
کد خبر: ۵۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عباس رحیمی  افزود : کاهش بارندگی ، نوع بارندگی ، برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی ونشست زمین ازدلایل کمبود آب در این خطه است.

وی ادامه داد: افزایش غلظت املاح آب های زیرزمینی و به خصوص غلظت آلاینده ها از جمله نیترات باعث شده که به 12 روستا با تانکر آب رسانی شود که 30 دستگاه تانکرثابت دراین روستاها مستقر شده و به میزان سه هزار مترمکعب در ماه آبرسانی انجام می شود.

وی با اشاره به انجام حدود 135 آزمایش میکروبی وبیش از 130 مورد نمونه برداری در آزمایشگاه آب شناسی شهرستان گفت: تاکنون حدود 2500 کیلو گرم کلر مایع وجامد جهت سالم سازی آب مصرف شده است.

وی گفت: آب وفاضلاب روستایی فریدن با هزینه نگهداری و تعمیر حدود 235 کیلومتر و با دارابودن 40 ایستگاه پمپاژ و 30 مخزن با حجم 5700 مترمکعب به 900 مشترک در 28 روستا خدمت رسانی می کند که با این اوصاف معضل کمبود آب از مرزهشدارگذشته وبه مرز بحران رسیده است.

مدیر اداره آب وفاضلاب روستائی شهرستان فریدن با بیان این که میزان مصرف سرانه آب در شرایط خشکسالی 75 لیتر است ، گفت : مصرف سرانه آب در روستاها بیش از 230 لیتر است واز مردم تقاضا می شود که به طور جدی از مصرف آب شرب در مصارف غیرشرب خودداری کنند.

وی استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب و رفع نقص سامانه های داخلی کنتور منازل را از اقدامات موثر در صرفه جویی عنوان کرد و خواستار رعایت حداکثر صرفه جویی در مصرف آب شد.

شهرستان فریدن با جمعیت بیش از بیست هزارنفر در 140 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار