مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه پدیده زمین خواری یکی از مشکلات عمده استان بوشهر است کارگروه شناسایی پدیده زمین‌خواری و تغییرکاربری اراضی در اداره کل بازرسی استان بوشهر تشکیل شد.
کد خبر: ۵۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 27 June 2015
تابناک بوشهر: محمد آقاجاری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش اظهار داشت: براساس قانون اساسی کشور، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور دو وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان بازرسی پیشگیرانه است تصریح کرد: رویکرد اصلی سازمان بازرسی به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور، رویکرد پیشگیرانه است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر 15 درصد افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در سال گذشته 47 بازرسی از دستگاه‌های اجرایی انجام شده  که  43 مورد بازرسی‌ها برنامه‌ای و چهار مورد بازرسی فوق العاده صورت گرفته است.

آقاجاری از بازرسی‌های موردی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در پی اعلام شکایت برخی افراد از دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته 488 بازرسی موردی انجام و به شکایت مردم رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه سامانه ملی رسیدگی به شکایت در اداره کل بازرسی استان بوشهر راه‌اندازی شده افزود: میزان ثبت شکایات در سامانه الکترونیکی یاد شده یک‌هزار و 690 مورد بوده و به تمامی پرونده‌ها رسیدگی شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر در مورد بازرسی مناقصات دولتی، خاطرنشان کرد: در حوزه معاملات، مناقصات و مزایده‌ها استانی سال گذشته یک‌هزار و 740 پرونده بازرسی شده که پس از بررسی‌های لازم 83 مورد مناقصه به ارزش افزون بر 159 میلیارد تومان، لغو شد.

آقاجاری از برگرداندن زمین‌های متصرف شده به بیت‌المال خبرداد و گفت: در حوزه جلوگیری از پدیده شوم زمین‌خواری در استان بوشهر 50 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که این مهم منجر به برگرداندن یک‌هزار و 700 هکتار اراضی متصرف شده به بیت‌المال شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با زمین‌خواران امسال تشدید یافته است تاکید کرد: برای این مهم کارگروهی متشکل از کارشناسان و افراد خبره تشکیل شده است که اراضی متصرف شده و در حال تصرف شناسایی می‌کند.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به بررسی‌های مالی حقوق دولتی گفت: 118 میلیارد تومان حقوق دولتی بر اساس بازرسی‌های انجام شده در قالب 12 پرونده به ادارات و شرکت‌های دولتی برگشته است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: زمین خواری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار