مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: طرح خانه ورزش و المپیاد بزرگ ورزشی روستایی در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵ 28 June 2015
سیدمحمد شروین اسبقیان در نشست تخصصی هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اظهار کرد: بیش از 30 درصد جمیعت استان را جامعه روستایی تشکیل می دهد از این رو نیاز است برنامه خاصی برای ورزش این قشر در استان تعریف شود.

وی در خصوص ایجاد خانه های ورزش روستایی افزود: این خانه ها براساس اعلام استانداری و در روستاهایی که مستعد در امر ورزش هستند ایجاد خواهد شد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سرانه فضاهای ورزشی ، راه اندازی هیات های روستایی و بومی و محلی در سراسر استان، افزایش مشارکت های اجتماعی در اجرای برنامه های ورزشی، استعدادیابی، غنی سازی اوقات فراغت، مبارزه با اعتیاد، ایجاد باشگاه های ورزشی در روستاها، توسعه بازی های بوم و محلی، توسعه ورزش همگانی و در نهایت توسعه ورزش قهرمانی است.

اسبقیان افزود: برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی و استعدادیابی نیز به منظور رونق ورزش در روستاها در برنامه کاری سال 94 ورزش استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: در جشنواره ورزشی روستایی در شهرستان ها و بر اساس آمایش سرزمین و استعدادهای منطقه، روستاییان در هشت تا 12 رشته ورزشی رقابت خواهند کرد و همین مسابقات عاملی برای ترویج ورزش و استعدادیابی خواهد شد.

اسبقیان افزود: برگزاری کلاس های مربیگری و ارتقاء سطح مربیان نیز از نیازهای ورزش روستایی است و اداره کل برنامه هایی در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: استان در شاخص توسعه ورزش روستایی بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست کشوری را داراست و در تمامی شاخص ها نسبت به سال گذشته رشد صعودی دارد.

در این نشست علی شکارلو رییس گروه توسعه ورزش روستایی و جلیل خدایی رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان گزارشی از برنامه های فرهنگی ورزشی روستایی و بومی محلی در سال 93 و نیازهای ورزش روستایی را ارایه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :