آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت آمریکا و هم‌دستانش کمک به عربستان سعودی می‌کنند و این‌ همه بمب بر سر مردم یمن می‌ریزند بعد آمده‌اند در سازمان ملل می‌گویند که ایران سلاح به مردم یمن می‌دهد در حالی‌که ایران این سلاح‌ها را به یمن نداده است.
کد خبر: ۵۴۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 20 December 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بر اساس این حدیث سه چیز را هر کسی داشته باشد ایمانش کامل است، نخست اینکه در مسیر خدایی و کارهای خدایی ملامتِ ملامت کنندگان و سرزنش آن‌ها در او اثر نگذارد دوم انسانی که اعمالش خالص برای خدا است و سوم انتخاب امر آخرت و ترجیع منافع اخروی بر منافع دنیوی است.

وی افزود: ساختن مسجد و درمانگاه تنها برای خدا باید باشد، کسی که قصدش خدایی است می‌گوید که بهترین مصالح، بهترین بنا کیست، اما افراد ناقص الایمان به دنبال ریا هستند و اخلاص در عمل ندارند عمل خدایی نیت‌های متفاوتی نیز دارد و عمل‌ها نیز فرق می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انسان کامل الایمان منافع معنوی را بر منافع مادی ترجیح می‌دهد، ابراز کرد: انسان باید در جاهایی که نیاز هست اقدام به کمک و یاری‌رساندن به مردم کند و از ریا کردن باید پرهیز کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که عده‌ای زورگو و مستکبر بر این دنیا حکومت می‌کنند و تا خود را از قید و بند آن‌ها آزاد نکنیم به‌جایی نمی‌رسیم، نخستین کار این است که دشمن را بشناسیم و این امر از ضروریات است.

وی یکی از نشانه‌های مستکبران را منفعت‌طلبی آن‌ها دانست و گفت: دولت آمریکا به کره شمالی گیر داده که چرا در پی تولید بمب اتم هستید؟ فقط آیا بمب اتمی برای شما ثبت‌ شده است؟ که در این رابطه انحصارطلبی دارید؟ در حالی‌که صلاح اتمی بر اساس حکم شرعی حرام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دولت آمریکا و هم‌دستانش کمک به عربستان سعودی می‌کنند و این‌ همه بمب بر سر مردم یمن می‌ریزند بعد آمده‌اند در سازمان ملل می‌گویند که ایران سلاح به مردم یمن می‌دهد، در حالی‌که ایران این سلاح‌ها را به یمن نداده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر دشمن‌شناسی تصریح کرد: در برابر انحصارطلبی دشمنان باید ایستاد، این‌همه شما اسلحه به عربستان می‌دهید فرض کنید که ایران نیز یک اسلحه به یمن بدهد چه اتفاقی می‌افتد؟ بنابراین باید دشمن‌شناس بود تا واقع خطر نشویم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار