دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان نامه معاونت اجتماعی به روسای دادگستری کل استان ها برای ارایه یک یا دو پرونده قضایی مهم بایگانی شده گفت: این پرونده ها به فیلمنامه تبدیل می شود.
کد خبر: ۵۴۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 23 December 2017
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، مهدی افتخاری روز شنبه در نشبت خبری با موضوع سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها افزود: در سطح کشور گاهی شنیده می شود که ١٥ میلیون پرونده وجود دارد غافل از اینکه برای هر پرونده ٤ مرحله طی می شود و همان پرونده ٤ بار در دور قضایی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: متاسفانه پرونده ها بعد از رسیدگی قضایی ، بدون بهره برداری اجتماعی بصورت راکد به بایگانی تبدیل می شود؛ از این رو در مکاتبه ای که با روسای کل دادگستری های سراسر کشور انجام شده، از آنان خواستیم تا یک پرونده را بعنوان نمونه انتخاب و برای ساخت فیلم به ما معرفی کنند.
افتخاری اضافه کرد: چه بسا پرونده هایی که یک نخبه بجای استفاده از استعدادهایش به یک مجرم تبدیل می شود در حالی که می شد از این فرد به بهترین شکل استفاده کرد.
به گفته وی، هر استان تا کنون دو پرونده را که قابلیت تبدیل به فیلمنامه دارد، برای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کرده است.
دبیر شورای اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه دباره ساخت تیزرهای تلویزیونی اظهار کرد: با مساعدة ٤٠ میلیارد تومانی صدا و سیما ، ١٤ تیزر تلویزیونی تاکنون با محوریت پیشگیری ساخته و پخش شده است و ١٣ تیزر دیگر هم در حال تولید است.

** شورای حل اختلاف رسانه تشکیل می شود 
افتخاری در بخش دیگری از سخنانش ، با بیان اینکه ٧٠ درصد پرونده ها علیه رسانه ها به صلح و سازش و منع تعقیب ختم می شود، گفت: شورای حل اختلاف رسانه با موافقت معاون اجتماعی قوه قضاییه و مکاتبه و موافقت وزیر ارشاد و قول فراهم کردن تجهیزات و ابزار، راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: با رییس شورای حل اختلاف به همین منظور صحبت و در آنجا مصوب شد تا این شورا راه اندازی شود و به زودی زود شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در کشور ما قلم در دست خبرنگار نباید قلم بلغزد و باید بداند فیلتری وجود دارد از جنس خودش؛ خبرنگار باید شجاعانه و درست بنویسد باید یک جامعه شناس باشد و ببیند خبری که منتشر می دهد چقدر در ایجاد استرس بر مردم و چقدر رفع این تنش تاثیر دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار