لزوم تلاش همگانی برای کاهش آمار طلاق؛
مطابق با آمار رسمی، میانگین سن فوت در استان اردبیل به 67 سال رسیده است.
کد خبر: ۵۴۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 25 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، اسد حسن‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر نرخ تولد در استان اردبیل  1.78 است که برای رسیدن به جمعیت مورد هدف باید به نرخ 2.1 برسد.

وی افزود: تا سال 90 نرخ تولد در استان اردبیل منفی بود که خوشبختانه از سال 90 به بعد این نرخ متوقف شده و روند رو به مثبت داشته است که بر این اساس شاهد افزایش میزان تولد در استان هستیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل با اشاره به آمار وفات در استان این وضعیت را در حد نرمال دانسته و عنوان کرد: میانگین سن وفات در استان اردبیل ۶۷ سال محاسبه شده است.

حسن‌زاده با اشاره به کاهش آمار ازدواج‌ در استان اردبیل علت اصلی آن را کاهش ولادت‌ها و افرادی که در سن ازدواج هستند دانسته و بیان کرد: واجدان شرایط ازدواج در استان بین بازه سنی 18 تا 35 سال قرار دارند؛ ضمن اینکه در ازدواج به نرخ ۱۲.۸ در هزار مورد رسیده‌ایم که در مقایسه با نرخ ۹.۸ میانگین کشوری، وضعیت نرمالی داریم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همچنین با اعلام اینکه خوشبختانه رشد آمار طلاق در استان متوقف شده است اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف استان باید برای کاهش آمار طلاق در 5 سال نخست زندگی زوجین تلاش کنند و برای کاهش این آمار برنامه‌ریزی‌های دقیقی ترتیب دهند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار