مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز گفت: درآمد ناخالص سالانه بخش کشاورزی این استان سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که سهم زکات از این مبلغ تنها یک درصد است.
کد خبر: ۵۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 26 December 2017

به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز، پنجم دی ماه در مراسم هزارمین روز اهدای میوه به محرومان و تجلیل از خیران بازار میوه و تره بار کرج که با حضور مسئولان در میدان مرکزی میوه و تره بار کرج برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته رابطه عمیقی بین بازاریان و فعالان حوزه زکات وجود داشت اما امروزه این ارتباط کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه زکات در قرآن دو معنای خاص و عام دارد، افزود: در معنای عام هر نعمتی که به انسان اعطا شده دارای زکاتی است که باید پرداخت شود به طور مثال زکات علم آموزش آن به دیگران است.
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه خمس جزیی از زکات است، خاطرنشان کرد: سرمایه و درآمد حاکمیت در کشورهای اسلامی باید با زکات تامین شود، زکات و مالیات تفاوت‌هایی دارند که باید در این بخش روشنگری صورت گیرد. این مسئول با بیان اینکه از مجموع ۹ قلم کالایی که به آن زکات تعلق می‌گیرد هفت مورد در حوزه کشاورزی است، گفت: درآمد ناخالص سالانه بخش کشاورزی استان در حالی سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که سهم زکات از این مبلغ تنها یک درصد است.
ارجمند با اشاره به اینکه مدتی است ستاد زکات استان البزز فعال‌تر شده و در سطح خوبی برگزار می‌شود، تاکید کرد: توسعه و ترویج انجام فریضه زکات بین‌کشاورزان با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

 

 

 

منبع : ایکنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار