مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 33 هزار نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش خدمات این سازمان هستند که مستمری آن‌ها نیز در سال جاری بیشتر از نرخ تورم افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 27 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- غلامرضا محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد پرونده مستمری بگیر 24 هزارو 468، تعداد افراد مستمری بگیر 33 هزار و 533 و در مجموع تعداد مستمری بگیران اصلی و افراد تحت تکفل در استان 56 هزارو  850 نفر است که شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان و افراد تبعی آنان می‌شود.
وی افزود: طی سال جاری افزایش مستمری برای حداقل بگیران 5.14 درصد و برای سایر سطوح 5.12 درصد مصوب شد که پنج درصد بالاتر از نرخ تورم اعلام شده است.
محمدی با اشاره به پرداخت بیش از 215 میلیارد تومان مستمری در هشت ماهه سال جاری گفت : در حال حاضر ۶۰ درصد مستمری‌های سازمان در ســطح حداقل حقوق کارگری پرداخت می‌شود و این امر ناشی از پرداخت‌های غیرواقعی حق بیمه در دوره اشتغال بوده است و باید خود بیمه شده نسبت به حقوق و مزایای خود حســاس و پیگیر باشد.
وی با اشاره به این نکته که وجود سابقه بیمه و بازنشستگی برای هر شخص یک سرمایه و دارایی مهم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید این نکته برای همگان در نظر گرفته شود که سوابق کارکرد تامین اجتماعی همچون دارایی‌های دیگر هر فرد، یک اندوخته و دارایی ماندگار و قابل اتکاست، که در شرایط لزوم به کمک و یاری بیمه شدگان می‌آید و نباید فکر کرد که پرداخت حق بیمه هدر دادن پول است، بلکه باید به آن به مثابه یک سرمایه گذاری برای آتیه خود، خانواده و فرزندان نگاه شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار