همراه باتابناک کهگیلویه وبویراحمد
ابتدا به سراغ افتتاح میدان تره بار یاسوج می رویم واینکه سخنرانان چه نکاتی رابرجسته کردندودر اخر هم به نشست هنرمندان بامدیرکل ارشاد استان می پردازیم.
کد خبر: ۵۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 29 June 2015
این روزها اغلب مسئولین چه کشوری،چه محلی راهکار تازه ای جهت توجیه مشکلات وآن معرفی دلیل مشکلات به قبل است وکار از بگم بگم گذشته ودارن میگن!
در بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد ابتدا به سراغ افتتاح میدان تره بار یاسوج می رویم واینکه سخنرانان چه نکاتی رابرجسته کردندودر اخر هم به نشست هنرمندان بامدیرکل ارشاد استان می پردازیم.
در ابتدای این آیین شهردار یاسوج اظهار داشت: با توجه به احساس نیازی که میشد زمین این میدان از سال ۸۰ با هدف تاسیس میدان میوه و تره بار در مرکز استان خریداری و اقداماتی انجام شد که متاسفانه در ادامه از هدف و کاربری پیش بینی شده دور شد.
دکتر جاوید با اشاره به اینکه متاسفانه ایجاد میدان میوه و تره بار به عنوان یکی از نیازهای عمده و اساسی هر شهری به خصوص جهت تنظیم قیمت ها و کمک به قشر ضعیف جامعه بود و این نیاز نیز از ۱۴ سال پیش احساس شده بود بیان کرد: زمین پیش بینی شده میوه و تره بار یاسوج با تغییر کاربری به محل سوخت گاز خودروها و ترمینالی که اصلا در شأن همشهریان نبوده تبدیل شد.
جاوی تصریح کرد: متاسفانه نتیجه این بی توجهی ها نادیده گرفتن سبد غذایی مردم و همچنین شمار زیاد فروشنده های دوره گرد و نیسان های میوه فروشی هستند که چهره بسیار ناخوشایند و زشتی به ورودی های شهر داده اند.
شهردار با اشاره به اینکه در یاسوج واقعا دستگاه های نظارتی در خصوص تنظیم بازار و کنترل قیمت ها به خصوص در زمینه فروشندگان میوه جات ضعیف عمل کرده اند، تصریح کرد: در مرکز استان هر کسی میکروفون به دست می شود از معظلاتی که میوه فروشهای سیار در سطح شهر و ورودی ها ایجاد کرده اند سخن می گوید اما در عمل چیزی مشاهده نمی شود و ایده و راه حلی برای حل مشکلات ارائه نمی شود.
وی عنوان کرد: اگر شهرداری یاسوج هم با این عقیده و مرام به قضیه نگاه می کرد پس از فراهم آوردن زیر ساخت ها باید بقیه اقدامات را رها می کرد اما ما برای کمک به معیشت و سفره مردم یک گام جلوتر رفتیم و با انتخاب پیمانکار وی را ملزم به عرضه محصولات کشاورزی و میوه جات به صورت عمده، با کیفیت و ارزان قیمت کرده ایم.

شهردار مرکز استان گفت: گام بعدی شهرداری یاسوج که تا نهایت ۲۰ روز دیگر عملی میکند، ساماندهی وانت بارهای فروش میوه است به گونه ای منسجم و شکیل که هم مشکل ترافیکی ایجاد نشود و هم اینکه چهره ورودی های شهر زشت نشود.

دکتر جاوید در پایان با اشاره به اینکه در هفته های آینده مردم شاهد خبرهای خوشی در مرکزاستان خواهند بود، تصریح کرد: شهرداری تمام توان و تلاش خود را برای رضایتمندی شهروندان به کار گرفته و در این زمینه از همراهی و همکاری شورای شهر و همچنین استانداری استان بی نصیب نبوده است.

                                                              ******

اما در ادامه این مراسم سرمایه گزار طرح مذکور به ایراد سخنانی قابل تامل پرداخت.

سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار که فردی غیربومی می باشد، به وضعیت میوه در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: میوه‌ای که برای کشورهای همسایه و خارجی ارسال می‎‌شود من آن را وارد یاسوج می‌کنم و انتظاری جزء همکاری ندارم.

این سرمایه‌گذار با بیان اینکه از ابتدای شروع کارم در میوه و تره‌بار مرکزی یاسوج عده‌ای با دادن رشوه از من خواستند که از استان کهگیلویه و بویراحمد بروم، اظهار کرد: چرا باید در این استان به جای اینکه به فکر توسعه شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد باشید، همدیگر را تخریب می‌کنید.

نقیمی افزود: شهر یاسوج، شهری زیبا و دارای طبیعت دیدنی است که عملاً برای آن کاری انجام نگرفته است و مسئولان نتوانسته‌اند توریستی و گردشگری را به این استان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه شهردار یاسوج شهرداری خوب است، ادامه داد: برخی دست او را بسته‌اند و در کار شهردار یاسوج دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند او کارش را بکند.

این سرمایه‌گذار که دل پردردی داشت، اظهار کرد: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در بعد میوه فروشی با استان‌های همجوار برابری کنند ولی برخی اقدامات اجازه این کار را نمی‌دهد.

نقیمی اضافه کرد: بگذارید شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت کند و اینقدر پشت سرهم حرف نزنید و همدیگر را تخریب نکنید.

وی افزود: جوانان زیادی برای اعتلای این نظام جان خود را از دست داده‌اند و اکنون جوانان ما با مشکلات زیادی روبرو هستند و باید چاره‌ای کرد.

این سرمایه‌گذار گفت: اگر مشکلات‌مان را حل نکنید با مقامات بالا صحبت خواهم کرد.

نقیمی با لحنی تند بیان کرد: محض رضای خدا برای حرف‌هایتان ارزش قائل شوید، محض رضای خدا و ائمه اطهار امضاء‌هایتان ارزش داشته باشد، حرف که می‌زنید به آن عمل کنید و حرف بدون عمل نزنید.

به گزارش کبنانیوز، این سرمایه‌گذار با تذکر شهردار یاسوج صحبت‌هایش را به پایان برد.

******

صبح امروز برخی از هنرمندان حوزه نمایش شهرستان بویراحمد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نشست هم‌اندیشی برگزار کردند.

در این نشست رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که استان در همه زمینه‌ها و بخش‌های هنری توانایی رقابت با سایر استان‌ها را دارد، اظهار کرد: در برخی از رشته‌های هنری هنرمندان ما سرآمد کشور هستند.

دهبانی‌پور یکی از مشکلات استان را در همه زمینه‌ها از گذشته تاکنون کمبود زیرساخت‌ها و نبود حامی مالی دانست و گفت: اگر زمینه برای جوان کهگیلویه و بویراحمدی فراهم شود در هر رشته‌ای قابلیت هنرنمایی در سطوح ملی و حتی بین‌المللی را دارد.

وی استفاده از خرد جمعی را بهترین راه برای کمک به رفع مشکلات در حوزه هنر و فرهنگ استان دانست و گفت: باید با هم اندیشیدن را بهتر مرور کنیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این نشست برگزار شد که صحبت‌های هنرمندان این حوزه را بشنویم و تشریک مساعی برای ادامه راه در این حوزه را داشته باشیم و بتوانیم هر چه سریع‌تر مشکلات حوزه را برطرف کنیم.

دهبانی‌پور در ادامه افزود: در حوزه هنر قوم‌گرایی و سیاست را دخالت نخواهیم داد چون بطن و سرشت هنر با این‌ موضوعات به بیراهه خواهد رفت به همین خاطر سعی خواهیم کرد که تمام توان خود را در این عرصه بدون در نظر گرفتن هرگونه سلیقه سیاسی و قوم‌گرایی به‌کار گرفته تا حوزه هنر استان بتواند برای خود در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

در ادامه هنرمندان حاضر در جلسه به بیان مواضع خود پرداخته و در خصوص مشکلات، مسائل و همچنین توانمندی‌های استان در این حوزه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبادل‌نظر پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار