استاد علوم دامی دانشگاه تهران با بیان اینکه امکان گرانی تخم مرغ همچنان وجود دارد، گفت: با توجه به وضعیت نامعلوم کنترلی آنفولانزا و امکان معدومی تعداد بیشتری از مرغ‌ها، به علت کمبود، احتمال افزایش قیمت تخم‌مرغ همچنان وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۵۴۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 31 December 2017

دکتر حسن مهربانی يگانه با تاکید بر اینکه افزایش قیمت تخم مرغ ، در رابطه با وضعیت عرضه و تقاضا طبیعی بوده است، افزود: در حال حاضر در حدود 30 درصد از مرغ های تخمگذار کشور از بین رفته اند و به همین نسبت عرضه این کالا کاهش یافته و تقاضای طبيعى آن سبب افزایش قیمت گشته است.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری ایران چندسالی است که گرفتار آنفولانزا شده و در ماه های تابستان نیز شاهد وجود آن در کشور بوديم و تشدید آن در پایيز قابل پیش بینی بود.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر گفته می شود که بیش از 15 میلیون مرغ تخم گذار از بین رفته است، افزود: این رقم در حدود 30درصد از مرغ های تخمگذار در حال تولید تخم مرغ است.

استاد علوم دامی دانشگاه تهران در ادامه با عنوان اینکه در مورد تولید مرغ مساله خاصی وجود ندارد، گفت: موضوع مهم در این بین به صرفه نبودن قیمت فروش مرغ تولیدى برای مرغداران است که بعضا با زیان اقدام به فروش کالا می کنند.

مهربانی با تاکید به اینکه دولت بایستی در راستای اجرای تعهدات جاری بیمه تلاش کند، گفت: صندوق بيمه محصولات كشاورزى بايد پاسخگوى ضرر و زیان مرغداری هایی که در این بین لطمه خورده و بیمه بوده اند، باشد.

کارشناس صنعت دام و طیور همچنین در خصوص واردات تخم مرغ از سایر کشورهای همسایه برای کاهش نوسانات قیمت این کالا در کشور گفت: واردات از کشورهای دیگر می تواند در تعديل قيمت‌ها موثر باشد منتها باید دید تا چه مقدار می‌توان از کشورهای همسایه و یا سایر کشورهای اروپایی تخم مرغ وارد کشور نمود و آیا مازاد تولید در این کشورها به اندازه اى هست كه پاسخگوی نیاز کشور باشد یا خیر.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار