هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: آمار رضایت‌دهی خانواده‌های مرگ مغزی در استان 65 تا 75 درصد است که این تعداد بالاتر از نُرم کشوری 30 درصد است.
کد خبر: ۵۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 31 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- زهرا سیاح با اشاره به اینکه در 7 ماهه نخست سال جاری اعضای 30 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری اهدا شده است، اظهار کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 17 نفر و در مدت مشابه سال 94، 14 بیمار مرگ مغزی بوده است.
وی با بیان اینکه در این مدت 70 عضو توسط خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری اهدا شده است، افزود: از این تعداد 14 کلیه در داخل استان به صورت کاملاً رایگان به بیماران نیازمند اهدا شده است.
هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه برتر استان در زمینه اهدای عضو در کشور خبر داد و اضافه کرد: استان ما به نسبت جمعیتی که دارد در کنار شیراز و تهران رتبه‌های برتر کشوری را در زمینه اهدای عضو کسب کرده که این نشان‌دهنده فرهنگ و سخاوتمندی بالای مردم منطقه است.
سیاح با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده مرگ مغزی، 2 نفر به اهدای عضو رضایت می‌دهند، ادامه داد: آمار رضایت‌دهی خانواده‌های مرگ مغزی در استان 65 تا 75 درصد است که این تعداد بالاتر از نرم کشوری 30 درصد است.
وی گفت: مردم استان در زمینه دریافت کارت اهدای عضو نیز استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار