نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت:مساجد بایدبه پایگاه و مرکز اصلی فعالیت‌های جامعه مبدل شوند.
کد خبر: ۵۴۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 01 January 2018

به گزارش تابناک ؛ آیت الله مصطفی علما  و امام جمعه کرمانشاه، درنشست قرارگاه مسجد محوری سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: امام جماعت باید به عنوان قوه عاقله مسجد امور مسجد را مدیریتکند.

آیت الله مصطفی علما در ارزیابی نظرات و انتقادات ارائه شده در خصوص طرح قرارگاه مسجد محوری، اظهار کرد: مسائل و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت مساجد اعم از تعدد متولیان حوزه مسجد، موازی کاری دستگاه‌های مذکور و اختلاف رویه ارکان مسجد از هیئت امنا، امام جماعت، بسیج، کانون فرهنگی هنری و خادم را باید حل و فصل کرد امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه بسیار یاز مسائل مطرح شده در مقام بیان زیبا و معقول است، ابراز کرد: مشکل اصلی در زمان پیاده کردن این مبانی نمود پیدا می‌کند چرا که در عمل قادر به اجرایی کردن آن‌ها نخواهیمبود.

وی با تأکید بر تعریف اهداف و برنامه ریزی‌ها درچارچوب‌های نزدیک به واقعیت و متناسب با عرف حاکم بر جامعه اسلامی- ایرانی، بیان کرد: باید مباحث مختلف به خوبی چکش کاری شده و علاوه بر حفظ حرمت ارکان مسجد بتواند آن‌ها را با هم همراه کند تا شاهد فعالیت‌های اثرگذار در مساجد و احیاء کارکرد‌های مسجد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمه کرمانشاه با بیان اینکه انقلاب ما از مسجد متولد شد، تصریح کرد: اگر مساجد و منابر و محراب خانه‌های خدا نبود انقلاب ما به نتیجه نمی‌رسید.

وی با اشاره به کارکرد‌های بی شمار مسجد در تمامی عرصه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اقتصادی و...، عنوان کرد: مساجد باید با مدیریت امام جماعت اداره شده و به پایگاه و مرکز اصلی فعالیت‌های جامعه مبدل شوند.

آیت الله علما، با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات متعدد برای توجیه امامان جماعت و همراه و همدل کردن ارکان مساجد با هم، خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان مجری این طرح باید به قدری پخته و با بصیرت باشد که بتواند خود را با امام جماعت، هیئت امنا و مردم تطبیق دهد تا به اهداف ترسیم شده دست یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار