گرمی مغان کمبود مراکز خرید گندم دارد؛
با گذشت 10 روز از خرید گندم مازاد کشاورزان شهرستان مغان در چهار مرکز ثابت، حدود 20 هزار تن گندم از زارعان خریداری شده است.
کد خبر: ۵۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 29 June 2015
به گزارش سبلانه، برداشت گندم از مزارع شهرستان گرمی مغان چند روزی است که آغاز شده و همزمان عملیات تحویل محصول مازاد بر مصرف کشاورزان به مراکز خرید در حال انجام است.

امسال 80 هزار هکتار از مزارع شهرستان گرمی به زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود 130 هزار تن گندم در این مزارع برداشت شود که 40 هزار تن آن مورد مصرف کشاورزان گرمی قرار می گیرد و 90 هزار تن به‌عنوان مازاد بر مصرف به مراکز خرید گندم عرضه می‌شود.

اما امسال با توجه به آتش گرفتن چندین مورد از مزارع گندم در سطح استان و ترس و نگرانی زارعان از این گونه حوادث، سرعت عرضه محصول بیشتر از ظرفیت 4 مرکز خرید در سطح شهرستان است که در برخی از این مراکز حمل محصول به مرکز استان و شهرهای دیگر و همچنین خرید گندم بصورت همزمان صورت می‌گیرد که در نتیجه صف های طولانی چند روزه از کامیون های حامل گندم در برابر مراکز خرید ایجاد شده است و این وضعیت موجب افزایش هزینه حمل و نقل و وارد آمدن ضر و زیان به کشاورزان شده است.

با توجه به آسیب‌شناسی سال‌های گذشته و با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی و افزایش تولید محصول گندم در این شهرستان انتظار می‌رفت تا مراکز بیشتری برای خرید گندم کشاورزان شهرستان راه‌اندازی شود.

لطفی، معاون فرماندار گرمی در جریان بازدید از مراکز خرید گندم مازاد کشاورزان، گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مسئولین اداره غله استان قرار بود که 4 مرکز خرید ثابت و 2 مرکز خرید سیار در شهرستان راه‌اندازی شود که متاسفانه مقدور نشد.

رئیس اداره تعاون روستایی گرمی نیز با ابراز تاسف از کمبود مراکز خرید در شهرستان گفت: این امر باعث شد که کشاورزان منطقه جهت عرضه محصولاتشان به سایر شهرستان‌ها مراجعه کنند و ضمن افزایش هزینه حمل و نقل، آمار خرید گندم شهرستان نیز در طول 10 روز آغاز شده کاهش یابد.

وی افزود: پس از گذشت 10 روز از خرید گندم زارعان توسط 4 مرکز ثابت در این شهرستان حدود 20 هزار تن گندم از زارعان خریداری شده است.

 

 
 
 

منبع: سبلانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار