ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرنگار ما وبه نقل از روابط عمومی گمرگ استان ، ناصر نوروزی ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: طی سه ماه نخست سال جاری میزان کالای صادره از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
کد خبر: ۵۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷ 30 June 2015

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری میزان کالای صادره از این گمرکات بالغ بر 285 هزار تن به ارزش بیش از 279میلیون دلار بوده که این میزان کالاهای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی معادل چهار درصد در وزن و هفت درصد در ارزش دلاری برخوردار می باشد.

وی اقلام عمده صادراتی را مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده پلاستیکی، میوه، سوخت‌های معدنی، غلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، سبزیجات، شیر و محوصلات حیوانی برشمرد و گفت: این کالاها به 85 کشور از جمله عراق، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، چین، ساحل عاج، مصر، روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری 168 هزار تن کالا به ارزش 390میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

نوروزی گفت: واردات سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 71 درصد و از نظر ارزشی 61 درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی را ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو، چوب و اشیای چوبی، کاغذ و مقوا و وسایل نقلیه زمینی عنوان کرد و افزود: این کالاها از 48 کشور به ویژه ترکیه، چین، امارات متحده عربی، آلمان، ایتالیا، روسیه، لهستان و ارمنستان پس از تشریفات گمرکی وراد کشور شده است.

ناظر گمرکات استان، یادآور شد: میزان درآمد وصولی گمرکات استان در سه ماهه سال جاری یک هزار و 185 میلیارد ریال بوده و این میزان درآمد وصولی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار