امام جمعه موقت بجنورد گفت: مسئولان سعی کنند از این امتحان رفع مشکلات مردم سربلند بیرون بیایند.
کد خبر: ۵۵۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 13 January 2018

حجت‌الاسلام سید‌مرتضی موسوی‌جاجرمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب با تمام قدرت و ثروت خود 40 سال است که در تقابل هستند اما به لطف الهی همیشه ناکام بوده‌اند.

وی افزود: ممکن است این سئوال برای مردم ایران و دشمنان این ملت پیش بیاید که علت شکست‌های پی‌در‌پی آمریکای جنایتکار، استکبار جهانی و به ویژه آل‌سعود و وهابیت جنایتکار در منطقه چیست؟ مهم‌ترین عاملی که موجب پیروزی، تداوم و شکست‌ناپذیری انقلاب شده، ایمان راسخ مردم به خداوند متعال است.

امام جمعه موقت بجنورد خاطر نشان کرد: به قدرت الهی٬ شاه شکست خورد و به طور مفتضحانه‌ای از کشور فرار کرد و آمریکا با آن همه قدرت نتوانست او را حفظ کند. در شب 22 بهمن 57 کودتا به فرمان امام خمینی(ره) که دستور داد مردم به خیابان بریزند در نطفه خفه شد‌. در صحرای طبس چه کسی جز خداوند توطئه دشمن را خنثی کرد که با ذلت و خواری از کشور خارج شدند؟!

وی در ادامه افزود: این ملت در تحریم، 8 سال جنگ نابرابر را تحمل کرده و ایران را برای همیشه بیمه کردند این مگر بدون نصرت الهی ممکن است؟ مردم در سایه ایمان به خدا قبل و بعد از انقلاب در همه صحنه‌ها حاضر بوده و اسلام را یاری کرده‌اند و خداوند هم یاری خود را شامل حال ملت نموده است.

‌موسوی‌جاجرمی تصریح کرد: عامل دوم در پیروزی ملت ایران ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی است که امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب با لطف الهی و حضور مردم در صحنه توطئه دشمن را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام زمان (ع) افزود: مردم باید در حوادث واقعه که همان مسائل سیاسی ـ اجتماعی است به علما و فقها و تبیین‌کنندگان روایات ائمه معصومین (ع) مراجعه کنند. بنابراین روایت ولی فقیه بر ما حجت است و امام زمان (ع) از طرف خدا بر ایشان حجت‌اند. دشمن در تمام حملات خود این جایگاه را نشانه گرفته است. بعد از این فتنه اخیر نیز دشمن با پخش یک فیلم باز هم جایگاه قانونی ولایت فقیه در ایران را زیر سئوال برده است.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: در دوران حکومت امام علی (ع) هم مشکلات بود و برخی از مسئولان دچار فساد می‌شدند که ایشان آنها را از مسئولیت برکنار می‌کرد. در جامعه ما هم این قبیل مشکلات هست ولی به فرموده مقام معظم رهبری تعداد این افراد کم است و بیشتر مسئولین سالم‌اند.

‌موسوی‌جاجرمی عامل سوم پیروزی ملت را وحدت مردم دانست‌ و خاطر نشان کرد: با حضور اقوام و ادیان مختلف در کشور اما در سایه رهبری انقلاب همه به یک ید واحده ‌تبدیل شده‌اند و نمونه‌اش شهدایی است که این اقوام و مذاهب تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با تشکر از حضور مردم خراسان شمالی در محکومیت اغتشاشات اخیر گفت: این حضور به دلیل تقوای بالای مردم است. کسانی که شرکت نکردند ضرر بزرگی متوجه آنان است. و این جهاد مبارزه با دشمن و نشان بصیرت بود. ما از نیروهای نظامی و انتظامی و همه کسانی که در صحنه حضور داشتند مانع از گسترش آشوب ها شدند تشکر می کنیم و البته پاداش خداوند بهترین پاداش‌ها‌ست.

امام جمعه موقت بجنورد در خصوص اعتراضات مردم گفت: اغتشاش و اعتراض از هم جدا بود. ابتدا با اعتراض شروع شد ولی به محض اینکه دشمن آن را به اغتشاش تبدیل کرد مردم صف خود را از دشمن جدا کردند و گفتند ما مشکلات معیشتی داریم ولی پشت این نظام هستیم و بخاطر مشکلات دین خود را نمی‌فروشیم.

خطیب موقت جمعه بجنورد افزود: مردم بزرگواری نشان داده و از امتحان خود سربلند بیرون آمدند و ما امیدواریم که مسئولین نیز دست به دست هم داده و مشکلات مردم را برطرف کنند. این هم یک فرصت و هم یک امتحان است برای آن ها.

وی افزود: ترامپ که روی کار آمده ‌رویکرد تقابل مستقیم با ایران را دارد. آمریکا٬ مرکزی را تشکیل داده ‌که رئیس آن فرد خبره‌ای است و مسئول ترورهای پهپادی٬ مانند ترور شهید مغنیه است. این سازمان ماموریت ایران را دارد و این اغتشاش اخیر را مطرح کرده بود.

موسوی‌جاجرمی تصریح کرد: تحریم اعمال می‌کنند تا مردم در فشار اقتصادی به اعتراض دست بزنند.در عربستان نیز دو سال گذشته مرکز دیپلماسی علیه ایران شکل گرفته است که کار آن سازماندهی افکار عمومی ایران برای انتقال نا آرامی‌های صنفی به نا آرامی‌های اجتماعی برای براندازی نظام است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار