کد خبر: ۵۵۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 25 January 2018
معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح جنگلانه امسال در 55 هکتار از جنگل های این استان اجرا شده است.

گودرز باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح هرساله با مشارکت سازمانهای مردم نهاد،منابع طبیعی،محیط زیست و آموزش و پرورش در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.
وی بیان کرد: طرح جنگلانه شامل کاشت نهال و بذر بلوط در عرصه های منابع طبیعی توسط دانش آموزان و سایر افراد علاقه مند است.
باقری تصریح کرد: احیای جنگل‌های آسیب دیده کهگیلویه و بویراحمد و ارتقای فرهنگ مشارکت مردم در صیانت از جنگل ها مهمترین اهداف طرح جنگلانه است.
وی افزود: بلوط به عنوان یک درخت دیر رشد دارای میانگین رشد سالانه حدود 6 سانتیمتر بوده و بین 30 تا 50 سال نیاز است تا به مرحله میوه دهی برسد.
باقری بیان کرد: جنگل ‌های بلوط این استان قدیمی است و به دلیل بیماری، خشکسالی و یا دخالت ‌های انسان مانند آتش سوزی نیازمند احیا هستند.
باقری عنوان کرد: درختان بلوط در پیشگیری از فرسایش خاک،تأمین آب ‌های سطحی و زیرزمینی و کاهش اثرآلایندگی ریزگردها نقش اثرگذاری دارند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: 80 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این استان در سال های اخیر دچار خشکیدگی شده است و احتمال افزایش آن تا 100 هزار هکتار وجود دارد.
به گفته وی کاهش بارندگی مهم‌ترین عامل خشکیدگی درختان بلوط است.
36 هزار هکتار جنگل دست کاشت در مناطق مختلف این استان وجود دارد که 14 هزار هکتار از سال 92 تاکنون ایجاد شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15 هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران قرار دارد و 30 درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است.
 
اجرای طرح جنگلانه در 55 هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار