معاون اول رئیس جمهور:در بخش محیط زیست در کشور با ابرچالش روبرو هستیم، افزود: مردم ایران حق دارند زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند، مردم مشکل دارند و مسئولین باید این فهم را داشته باشند که مشکل آنان را بفهمند و ما باید از رنج مردم، رنج ببریم.
کد خبر: ۵۵۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 28 January 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر هستیم و سی نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت، گفت: جشن پیروزی انقلاب فرصتی است که دستاوردهای انقلاب را به نسل جدید معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در یکصد ساله اخیر انقلاب اسلامی ایران، یکی از مهمترین اتفاقات قرن بود، اظهار داشت: هر پدیده ای انقلاب را که مثل جنگ، تحریم ها و ... مورد بررسی قرار دهیم که عبور کردن از آن به اندازه یک معجزه بوده است.

 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یک ملتی تک و تنها با دست خالی به معنای خالی کلمه، ایستادگی کرد و حتی یک وجب خاک را از دست نداد، افزود: مهمترین موضوعی که باعث ایستادگی انقلاب شده است، همین مردم هستند، آنان پای کار انقلاب بوده اند، نقدهایی دارند و از این رو باید قدر این ملت را بدانیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما مدیران مسئولیت های بزرگی داریم و باید در پیشگاه ملت و خداوند پاسخ داشته باشیم، اظهار داشت: اگر امید مردم را ناامید کردیم باید از پیشگاه خداوند و مردم عذرخواهی کنیم.

 

جهانگیری با تاکید بر اینکه در زمان انتخابات، چپ و راست ایجاد می شود، اضافه کرد: باید پس از انتخابات، تمام هم و غم را برای خدمت به مردم صرف کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در کشورهای درحال توسعه، نقد و اعتراض پدیده ای کاملا طبیعی است، افزود: آنچه که باید ما را نگران کند، اینست که به جای نقد، خشونت و نفرت حاکم شود و وقتی نفرت می آید که مردم نسبت به آینده خودشان بیم داشته باشند.

 

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری این مطلب که در بخش محیط زیست در کشور با ابرچالش روبرو هستیم، افزود: مردم ایران حق دارند زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند، مردم مشکل دارند و مسئولین باید این فهم را داشته باشند که مشکل آنان را بفهمند و ما باید از رنج مردم، رنج ببریم.

 

جهانگیری با تاکید بر اینکه حدی که مردم برای ایران خودشان در نظر گرفته بودند، بالاتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است، افزود: امروز آمریکایی ها می دانند که رئیس جمهورشان از تعادل برخوردار نیست و با توجه به مشکلات پیچیده موجود در خاورمیانه و لابی های صهیونیستی، همه آنان می خواهند علیه این کشور دشمنی کنند ولی توان این کشور در برابر این تهدیدات، بسیار زیاد است و دشمنان می دانند، بدون ایران نمی توانند مشکلات خاورمیانه را حل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کس کمک کرده که یاس و ناامیدی به مردم القا کند، گناه کرده باید برود در درگاه خداوند عذرخواهی کند، اضافه کرد: چرا این همه غم و غصه در جامعه باید باشد و باید از فرصت جشن انقلاب استفاده و نشاط و امید را در جامعه تزریق کنیم.

 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راهکار اصلی مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، سیاسی است و باید با هم رفاقت و برادر باشیم، افزود: اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی باید یک مسیر داشته باشند و آن ارتقا معیشت ملت ایران است.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) یک تجربه بزرگ دارند و مسئولین کشور باید از این فرصت استفاده کنند، افزود: متاسفانه برخی فکر می کنند فقط باید افراد را حذف کنند و تا کی این حذف کردن ها می خواهد ادامه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه چند اولویت اصلی داریم که یکی از آنها بحث اشتغال است، در مسیر با اشتغال مسیر صحیح را ایجاد کردیم، البته با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، تاکید کرد: در 6 ماهه اول سال جاری 795 هزار شغل ایجاد شد، از این اقتصاد، این تعداد شغل خوب است و با توجه به سه میلیون نفر بیکار، خیلی فاصله با نقطه مطلوب داریم و استان ها باید اشتغال در روستاها ایجاد کنند که برای این هدف 125 میلیارد ريال بودجه کنار گذاشته شده است.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه شیراز مرکز شرکت های دانش بنیان است، اظهار داشت: شیراز را نمی توان از IT و ICT جدا دانست.

 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دوران برجام تاکنون 40 میلیارد دلار تفاهم نامه با کشورهای اروپایی ایجاد شده است که 30 میلیارد دلار آن تبدیل به توافق بین بانکی شده است، افزود: یک نفر از قطعنامه 598 حرفی نزد و «برجام» هم یک توافق بین المللی است و در این میان افرادی آمدند به جای استفاده از بحث مثبت آن، دعوا راه انداختند اما نمی دانند از «برجام» برای توسعه کشور استفاده شده و می شود اما متاسفانه بدعهدی آمریکا در آن آشکار و عیان شده است.

 

وی افزود: مشکلات ریالی در کشور وجود دارد و در منابع سرمایه گذاری مشکلی نداریم.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه مشکل بحران آب، مسئله جدی است انتظار دارم مسئولین فارس راهکار روشن برای این معضل ارائه کنند، تاکید کرد: برای تامین آب در بخش مرکزی ایران، راهی جز انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه استان هایی که به ریل وصل نبودند، سعی می کنیم وصل کنیم، افزود: مشارکت عمومی و خصوصی را مد نظر قرار خواهیم داد.

 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بافت فرسوده شیراز و حاشیه نشینی شیراز خیلی مهم است، اظهار داشت: در سال آینده روی بافت فرسوده شهرها توجه خواهیم کرد که باید به سمت مقاوم بخشی برویم و افراد حاشیه نشین هم باید مورد توجه قرار گیرند و رفع مشکلات آنان را مد نظر قرار دهیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار