شهردار یزد:
شهردار یزد با اشاره به اینکه رصد خانه فرهنگی در شهر یزد بسیار نیاز است افزود: برنامه‌های فرهنگی به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شود.
کد خبر: ۵۵۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 29 January 2018

به گزارش تابناک یزد، مهدی جمالی نژاد شامگاه یکشنبه هشتم بهمن ماه در اختتامیه جشنواره سرود و نغمه‌های کویر که با حضور هنرمندان موسیقی استان یزد در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره سرود و موسیقی نغمه های کویر در یزد نوید بخش روزهای خوب در عرصه‌های مختلف هنری برای یزدی‌ها بود و امیدواریم بتوانیم این چنین برنامه‌هایی را در سال‌های آینده با همکاری خوب دستگاه‌های مختلف استان شاهد باشیم.

شهردار یزد با بیان اینکه شهرها مانند موجودات زنده هستند گفت: شهرها روزی به دنیا آمده و رشد می‌کنند و اگر مورد توجه قرار نگیرند بیمار شده و می میرند و چه شهرهایی که در سال‌های بسیار دور بوده ولی الان دیگر اثری از آن ها نیست.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی با اشاره به اینکه شهر هم مانند موجود زنده روح و کالبد دارد افزود: روح شهر در کنار کالبد آن بسیار مهم است که اگر توجه نشود کسل، افسرده و خسته می شود پس باید به سیرت و صورت شهر توجه ویژه و خاص داشت.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اما شهری مثل یزد که نه تنها پویا و پرتحرک است بلکه در جهان نیز معروف و مطرح بوده و نامش همیشه برزبان انسان ها جاری است.

شهردار یزد با بیان اینکه شهر می‌تواند مانند یک موجود زنده بانشاط و شاداب باشد گفت: نشاط شهر باید همیشگی باشد و شهر یزد در طول تاریخ به یک شهر سرزنده و شاداب مشهور بوده است ، با این تفاسیر باید معماری شهر ، جسم، کالبد و این مظهر سرزندگی و نشاط در این شهر تاریخی ادامه پیدا کند.

وی به اثر هماهنگی دستگاه‌های مختلف در انجام فعالیت‌های شهری اشاره کرد و اضافه کرد: باید به‌نوعی فعالیت کرد که ارزش‌های اسلامی و بنیادین بر شهر دارالعباده یزد حاکم باشد.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوب در شهر یزد هستیم افزود: رویکرد جدیدی در برنامه بودجه 1397 و برنامه پنج ‌ساله برای استان یزد در نظر گرفتیم.

شهردار یزد با اشاره به اینکه فقط ساخت و ساز کار ما نیست تصریح کرد: ما دنبال شادابی روح و کالبد شهر یزد هستیم و تلاش داریم که یک فضای شهری بانشاط در استان یزد داشته باشیم.

وی به رویکرد نوین در برنامه پنج‌ساله شهر یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کنار بودجه شهری سال 1397 که لایحه آن تقدیم شورای اسلامی شهر یزد شد مباحث تازه‌ای در حوزه برنامه‌ای و سخت افزاری به آن اضافه کردیم که سیاست‌هایی حاکم بر فعالیت‌های شهر است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در شهرداری یزد جامعه هدف خاصی را دنبال نمی کنیم تأکید کرد: بلکه در طرح ارائه شده به شورای اسلامی شهر یزد برنامه‌های مختلفی برای تمام محلات استان یزد داریم و درصدد هستیم که راه‌هایی برای مشارکت حداکثری مردم را در برنامه‌هایمان داشته باشیم.

شهردار یزد با بیان اینکه باید زمینه پررنگ حضور مردم و بخش خصوصی و غیر دولتی در بخش‌های فرهنگی فراهم شود تأکید کرد: در عرصه‌های مختلف مثل ورزش، فرهنگی و غیره باید از بخش خصوصی و مردمی استفاده کنیم تا تأثیرات مثبت بسیاری خود را به خوبی نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه رصد خانه فرهنگی در شهر یزد بسیار نیاز است خاطرنشان کرد: باید این بستر را آماده کنیم و با حضور پررنگهنرمندان استان و همکاری هماهنگ دستگاه‌های مختلف استان بتوانیم در راستای شهری پویا و بانشاط گام برداریم.

جمالی نژاد اضافه کرد: خوشبختانه در لایحه برنامه پنج‌ساله فعالیت‌های خوبی در بخش‌های عمرانی و زیرساختی ، نرم‌افزاری و برنامه‌ای و تولید صنایع فرهنگی ارائه کردیم، زیرا این فعالیت‌ها برای یک شهر بسیار لازم و مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار