فرماندار سرپل‌ذهاب به توزیع ۲۷ هزار و ۷۰۰ چادر بین زلزله‌زدگان این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ خانوار (حدود ۹۵ درصد) در مناطق زلزله‌زده این شهرستانکانکس دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۵۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 30 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، اکبر سنجابی  اظهار داشت: شنیدنخبر زلزله ۷.۳ ریشتری تا احساس و لمس آن تفاوت‌های بالایی دارد، غرش زمین و لرزش قابل وصف نیست، همان دقایق اولیه لوله اصلی گاز مسکن مهر سرپل‌ذهاب شکسته شد کهاگر به موقع گاز این شهر قطع نمی‌شد، شاید آمار تلفات نشت گاز از زلزله بیشتر می‌شد.

 فرماندار سرپل‌ذهاب با توصیف حال و هوای شب زلزله ۷.۳ ریشتری، ادامه داد: مردم بسیار وحشت کرده بودند، ۲۰۷ گواهی فوت در همان شب صادر شد و شرایط بسیار دشوار وغیرقابل توصیفی پیش آمد، امنیت بیمارستا‌ن‌ها در همان ساعات اولیه به ارتش سپرده شد و ساعت ۲ شب در فرمانداری جلسه برگزار شد و سپس با برگزاری نخستین جلسه ستادبحران، ساعت هفت صبح از صفر تا ۱۰۰ خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان در ۱۹۵ روستا به سپاه و در شهر‌ها به ارتش سپرده شد.

وی با بیان اینکه در روز نخست زلزله بلافاصله ۸۰۰ چادر برپا شد، ادامه داد: در کمتر از ۲۴ ساعت، ۷ هزار مجروح به مرکز درمانی انتقال داده شده، حتی یک فوتی در هنگام انتقالگزارش نشد، طی ۴۸ ساعت اولیه برق مناطق زلزله‌زده وصل شد و طی ۷۲ ساعت اولیه سیتم‌های آب وگاز نیز برقرار شد.

به گفته سنجابی، چهار روز بعد از زلزله با باز شدن مغازه‌ها زندگی دوباره در سرپل‌ذهاب به جریان افتاد و نانوائی‌ها روز پنجم شروع به کار کردند.

این مسؤول با بیان اینکه این زلزله مهیب به ۳۱ هزار واحد آسیب وارد کرده است، اضافه کرد: تا کنون ۱۷ هزار پرونده تشکیل و برای ۱۱ هزار واحد عقد قرارداد در راستای اعطایتسهیلات تعمیر یا بازسازی انجام شده است.

وی به توزیع ۲۷ هزار و ۷۰۰ چادر بین زلزله‌زدگان شهرستان سرپل‌ذهاب اشاره و بیان کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ خانوار (حدود ۹۵ درصد) در مناطق زلزله‌زده کانکس دریافت کرده که ازاین تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ عدد آن بین خانوار‌های شهری توزیع شده است.

سنجابی ادامه داد: پنج درصد از خانوار‌های زلزله‌زده کانکس دریافت نکرده‌اند، البته مشخص نیست که این افراد درخواست کانکس دارند یا مبلغ اجاره‌بها.

فرماندارسرپل‌ذهاب گفت: کسانی که کانکس در اختیار دارند بعد از اتمام بازسازی و تحویل کانکس، ۲.۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی حضور مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، فرمانده‌هان سپاه و ارتش، مسؤولان عالی‌رتبه کشور و... در مناطق زلزله‌زده را آلامی بر زخم‌های زلزله‌زد‌گان دانستوافزود: از خدمات‌رسانی به موقع ارتش، سپاه، امداد، اورژانس، هلال احمر و... به خصوص ملت شریف ایران که در دنیا بی‌نظیر بود نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار