رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه دلیل اصلی بالا رفتن قیمت طلا را ناشی از گرانی دلار دانست و گفت: گرانی مقداری رونق را به بازار طلا برگردانده است.
کد خبر: ۵۵۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 30 January 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مجتبی فیروزی ، با اشاره به افزایش قیمت اخیر طلا در بازار، اظهار کرد: دلیل اصلی این افزایش، گران شدن دلار بود و تغییر چندانی درقیمت جهانی طلا نداشتیم.

وی با بیان اینکه نرخ طلا در ایران بر اساس قیمت جهانی طلا ضرب در دلار تقسیم بر پول ایران محاسبه می‌شود، افزود: بالا رفتن قیمت دلار باعث شده قیمت طلا هم در داخل کشورایران بالا برود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه معتقد است، تا زمانی‌که قیمت دلار بالا باشد قیمت طلا نیز همین میزان خواهد ماند و نوسانات قیمت هم بستگی به دلار دارد.

فیروزی ادامه داد: تنها عاملی که می‌تواند قیمت طلا را کاهش دهد پای کار آمدن بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار است.

وی بالا رفتن قیمت طلا را زمینه‌ساز رونق در بازار دانست و تاکید کرد: خرید و فروش‌ها کمی بهتر شده، زیرا مردم ما معمولا عادت دارند وقتی که چیزی گران می‌شود بیشتر آن را می‌خرند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه تصریح کرد: البته اقبال مردم بیشتر به سمت سکه است که نسبت به طلا برای خرید و فروش زیان کمتری دارد.

فیروزی یادآوری کرد: هرچقدر به سمت بازار عید پیش برویم رونق خرید و فروش طلا بیشتر خواهد شد و ما بیشترین فروش در سال را در همین ایام داریم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه در ادامه از فعالیت حدود ۶۰۰ واحد عرضه طلا و جواهر در کرمانشاه خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ واحد بدونمجوز هستند.

فیروزی عنوان کرد: اکثر این واحد‌ها خودشان برای فرار از مالیات و سایر هزینه‌ها جواز نمی‌گیرند و برخورد و پلمب آن‌ها نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار