در مراسم تودیع و معارفه فرماندار مشهد مطرح شد؛
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و طی مراسمی از خدمات از خدمات محمد گلستانی فرد تقدیر و رضا منصوری به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.
کد خبر: ۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 04 July 2015
به گزارش تابناک رضوی، و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، رضا منصوری فرماندار مشهد، ارتقاء شاخص‌های امنیت اجتماعی در سطح شهرستان، ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر و مسائل فرهنگی را مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقا شاخص‌های امنیت اجتماعی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا شاخص‌های امنیت اجتماعی را در سطح شهرستان ارتقا دهیم زیرا اگر امنیت نباشد، بقیه مسائل نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

فرماندار مشهد ادامه داد: حاشیه‌نشینی یکی از مسائل مهمی است که در شهر مشهد وجود دارد و در دولت نیز به  آن توجه شده است، تلاش می‌کنیم تا در رابطه با توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر مشهد گام‌های مناسبی برداریم.

منصوری، اولویت بعدی خود را موضوع زیارت و مسائل فرهنگی شهرستان مشهد عنوان کرد و افزود: مشهد، پایتخت معنوی ایران و یکی از مهم‌ترین کلانشهرهای مذهبی دنیا است بنابراین وضعیت فرهنگی شهرستان باید متناسب با این جایگاه باشد و زیارت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهر مشهد است.

وی گفت: با وجود تمامی مشکلات موجود در مشهد، این شهر دارای جایگاه و ظرفیت‌های بسیار خوبی است و وجود 27 میلیون زائر سالانه، موقعیت جغرافیایی ممتاز، وجود نهادها و تشکیلات توانمند همانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و چهره‌های ارزشمند و از همه مهم‌تر، تشکیلات آستان قدس رضوی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان است.

فرماندار مشهد تأکید کرد: تلاش می‌کنیم که از نظر ساختاری و در چارچوب سلسله مراتب، شاهد ارتقا سازمانی فرمانداری مشهد باشیم، همچنین فرمانداری به عنوان نمایندگی عالی دولت در شهرستان باید بستری برای اجرای سیاست‌های عام دولت باشد که این امر نتیجه همگرایی و تعامل همه دستگاه‌ها است.

***
سید محسن صادقی هم در این مراسم با اشاره به استعفای گلستانی‌فر از سمت فرماندار مشهد گفت: ایشان از ابتدا موضوع ورود به انتخابات را در ذهن داشتند اما چون هنوز به تصمیم قطعی نرسیده بودند، درخواست ما را برای فعالیت به عنوان فرماندار مشهد پذیرفتند اما با نزدیک شدن به انتخابات مجلس و همچنین مهلتی که وزیر کشور برای استعفای مدیران خود در وزارت کشور تعیین کرده بودند، گلستانی‌فرد نامه استعفای خود را به استاندار خراسان رضوی تقدیم کرد.

وی افزود: در آن مقطع همه تلاش کردند تا وی را از تصمیم خود منصرف کنند که موفق هم شدند و این موضوع مسکوت ماند اما با فرا رسیدن مهلت قانونی استعفا برای شرکت در انتخابات مجلس، ایشان اینگونه ارزیابی کردند که باید وارد رقابت انتخاباتی شوند و وزیر کشور نیز برخلاف تمایل قلبی، این استعفاء را پذیرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه، گلستانی‌فرد از معدود مدیران حرفه‌ای و متخصص در حوزه امنیتی است، بیان کرد: مدیریت شهر مشهد به دلیل حواشی فراوانی که دارد، معمولا مدیران این شهر را به سمت حواشی سوق می‌دهد اما وی تنها به متن پرداخت و کارنامه قابل قبولی ارائه کرد.

صادقی در ارتباط با گزینه‌های مدنظر برای فرمانداری جدید مشهد گفت: ما سه گزینه را برای سمت فرماندار جدید مشهد مدنظر داشتیم که این گزینه‌ها به دلایل مختلفی منتفی شدند و در مورد انتخاب منصوری نیز در ابتدا با استاندار خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم و ایشان هم گفتند که شهر مشهد برای ما در اولویت است.

وی در ادامه ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی را یکی از اولویت‌های مهم شهر مشهد برشمرد و افزود: دولت نیز اعتباری را به این امر اختصاص داده است.

نباید به حاشیه شهر نگاه‌های ابزاری و سیاسی داشته باشیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی  گفت: هم‌اکنون که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، نباید به حاشیه شهر نگاه‌های ابزاری و سیاسی داشته باشیم، نگاه‌های جناحی، حزبی و باندی به این منطقه نه تنها کارساز نیست بلکه اجازه نمی‌دهد دولت کارهای اساسی خود را به انجام برساند.

صادقی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری حاشیه شهر گفت: این رقم جمعیتی معادل جمعیت دو استان همجوار خراسان رضوی است، بنابراین یکی از رویکردهایی که دولت در این زمینه دنبال می‌کند، پیشگیری از مهاجرت و توسعه سکونتگاه‌های جدید است.

وی با اشاره به تمرکز 50 درصد جمعیت خراسان رضوی در شهر مشهد گفت:‌ بیش از 75 درصد از آسیب‌ها، مسائل و مشکلات نیز در این شهر اتفاق می‌افتد. ساختار سنتی شهر مشهد پاسخگوی نیازهای این شهر نیست بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که مدیریت جدید در دولت یازدهم مد نظر قرار داد، بازنگری در تقسیمات سیاسی شهرستان مشهد و ارتقاساختار سازمانی است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: توسعه گردشگری و گردشگری زیارتی مهم‌ترین اولویت مشهد برای توسعه است، سهم سالانه گردشگری زیارتی ما از 350 میلیون شیعه در دنیا، 1.5 میلیون نفر است که عدد بسیار ناچیزی محسوب می‌شود بنابراین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان برنامه پنج ساله ششم، این عدد را به سه برابر افزایش دهیم.
 
صادقی  اظهار کرد: فرمانداری مشهد به رغم همه وی‍‍ژگی‌های این شهرستان، به لحاظ حق و حقوق سازمانی و ساختاری، تفاوتی با سایر فرمانداری‌ها ندارد و این امر یکی از مهم‌ترین اشکالاتی است که وجود دارد.

صادقی با اشاره به انتظارات از دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: فرماندار، مسئول ارزیابی عملکرد همه مدیرانی است که در حوزه شهرستان کار می‌کنند بنابراین انتظار ما این است که مدیران شهرستان نهایت همکاری را با فرماندار داشته باشند.

***
به گزارش فارس، علی‌محمد گلستانی‌فرد هم در مراسم معارفه فرماندار جدید مشهد اظهار کرد: برداشت من این است که نظام در شرایط حساسی به سر می‌برد و طی چند سال آینده چه به لحاظ فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی حساس‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم نظام را در رسیدن به قله مد نظر رهبر انقلاب یاری کنیم، گفت: اگر بتوانم در مجلس شورای اسلامی حضور یابم، بهتر می‌توانم به اهداف اساسی مجموعه نظام خدمت کنم بنابراین علی رغم میل باطنی خود مشهد را ترک می‌کنم.

گلستانی‌فرد با اشاره به مدت هشت ماه مدیریت خود بر مجموعه فرمانداری مشهد گفت: هشت ماه زمان طولانی نبود و بسیاری از موضوعات همانند ساماندهی مراکز خدماتی، مبارزه با اعتیاد، حاشیه‌نشینی و حوزه قاچاق کالا و ارز برنامه‌ریزی شده بود و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری البسه مستعمل و مراکز توزیع آنها، ساماندهی باشگاه‌های ورزشی و جلوگیری از ارائه محصولات مکمل و ساماندهی بازارهای عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله کارهای مهمی است که در بحث قاچاق کالا و ارز انجام شد.

گلستانی‌فرد با اشاره محورهای مورد تأکید فرمانداری مشهد طی هشت ماه گذشته گفت: یکی از این محورها، هماهنگی و همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها بود، ما تلاش کردیم که این تعامل و ارتباط را برقرار کنیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

فرماندار سابق مشهد افزود:‌ ایجاد آرامش و خودداری از رفتارهای افراطی و تنش‌زا نیز در دستور کار ما بود. شعار اصلی دولت یازدهم بحث اعتدال و رفتارهای معتدل است و ما نیز تلاش کردیم تا از برخوردهایی که هیچ نفعی برای مردم ندارد، خودداری کنیم.

وی، نگاه متوازن و متعادل به همه قسمت‌های شهر را یکی از دیگر اولویت‌های فرمانداری در زمان مدیریت خود اعلام کرد و ادامه داد: کانون شهر مشهد حرم و بارگاه امام رضا(ع) است اما بنده به لحاظ تشکیلاتی وظیفه داشتم به دورافتاده‌ترین مناطق شهرستان نیز رسیدگی کنم.

گلستانی‌فرد همچنین با بیان اینکه بنده از همان ابتدا بحث ورود به انتخابات مجلس را در ذهن داشتم، گفت: زمانی که می‌خواستم به عنوان فرماندار به مشهد بیایم، عرض کردم که برای انتخابات برنامه دارم، فکر می‌کردم که این موضوع از ذهن من خارج می‌شود اما اینگونه نشد، محدودیت‌های قانونی و زمان‌ها نیز سبب می‌شود تا برخی مواقع، برخلاف میل باطنی برخی کارها را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار