هزار تن بذر اصلاح شده در مازندران تامین شد و شالیکاران برای دریافت بذر اصلاح شده به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۷۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 26 February 2018

به گزارش تابناک : ابراهیم قربان نژاد سرپرست اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هزار تن بذر اصلاح شده در مازندران تامین شده که تا کنون ۳۵۰ تن توزیع شده است، گفت: شالیکاران برای دریافت بذر اصلاح شده به مراکز خدمات کشاورزیمراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان شخم و شیار زمستانه شد، گفت: عملیات آب تخت هم در ۳۸ هزار هکتار با استفاده از هرز آب‌های موجود و بارندگی‌ها انجام شد.

سرپرست اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و استفاده از هرز آب‌های زمستانه برای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب که در عملیات آماده سازی زمین تا ۳۰ درصد آب اراضی شالیزاری در این مرحله مصرف می‌شود به کشاورزان توصیه کرد نسبت به شخم و شیار زمستانه اراضی شالیزاری اقدام کنند.

قربان نژاد افزود: کشاورزان با آب تخت اولیه و یخ آب زمستانه در اثر سرما، هم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و هم در کنترل آفت نقش موثری دارد.

وی با اشاره به خزانه گیری ۸ هزار هکتار از شالیزار‌های استان گفت: در عملیات خزانه‌گیری و بذرپاشی عجله نکنند چراکه شرایط جوی قبل از فروردین و سرمای بیش از حد باعث خسارت خزانه‌ها می‌شود.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار