مديركل سابق ثبت‌احوال استان يزد، گفت: تاکنون بالغ‌بر 400 هزار کارت هوشمند ملی در استان یزد صادرشده است.
کد خبر: ۵۷۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 27 February 2018

محمد طباطبایی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت‌احوال استان یزد، با اشاره به اینکه اداره کل ثبت‌احوال استان یزد با 106 پرسنل در حال اداره شدن است، گفت: بهترین برنامه و اولویت اداره کل ثبت‌احوال استان یزد در سال 85 این بوده است که آمار ولادت در استان یزد 85 درصد بوده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر درصد ولادت در استان یزد در مدت قانونی 99/9 درصد است، افزود: در سال 85 در رابطه با ثبت وفات در مدت 10 روزه حدود 81/9 بوده است که در آذرماه سال جاری به 99/4 ارتقا یافته است.

مدیرکل سابق اداره ثبت‌احوال استان یزد با تأکید بر اینکه در تیرماه سال 89 طرح تعویض شناسنامه در سطح استان یزد به‌صورت مکانیزه توسط این سازمان برگزارشده است، اظهار داشت: طی این مدت 48 درصد از مشمولین این طرح شناسنامه‌هایشان تعویض و در اختیار آن‌ها قرارگرفته است.

طباطبایی طرح بزرگ صدور کارت هوشمند ملی را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح بزرگ صدور کارت هوشمند ملی در استان یزد در سال 91 با 32 کارت برای فرمانداران و مقامات استان شروع‌شده و تاکنون بالغ‌بر 400 هزار کارت هوشمند ملی در استان یزد صادرشده است.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود، بیان داشت: در رابطه با اصل 44 قانون اساسی واگذاری خدمات به بخش خصوصی واگذارشده است که این اقدام را به بخش خصوصی دفاتر پیشخوان در سطح استان واگذار کرده‌ایم؛ چنانچه این اقدام مؤثر نسبتاً با پیشرفت‌های خوبی همراه بوده است؛ همچنین واگذاری خدمات هویتی ثبت‌احوال به دفاتر پیشخوان دولت باهدف جلب مشارکت بخش خصوصی در انجام برنامه‌های موردنیاز مردم و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه در بحث آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی داشته‌ایم که تمام اسناد استان یزد بالغ‌بر یک‌میلیون و 800 هزار سند هویتی بوده است، اضافه کرد: نزدیک به دو سال است که از این آرشیوها بهره‌برداری می‌شود و همچنین هزینه این طرح چیزی حدود 2 میلیارد ریال بوده است که کل هزینه‌ها پرداخت‌شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

مدیرکل سابق اداره ثبت‌احوال استان یزد در ادامه یادآور شد: از دیگر اقداماتی که طول مدت مدیریت بنده صورت گرفته این است که در رابطه با بخش فن‌آوری اطلاعات چیزی حدود 500 میلیون تومان در راستای فیبر نوری هزینه شده است؛ چنانچه در این راستا دو اداره را با هرکدام 20 میلیون تومان و 10 اداره را با هم‌زمان سال گذشته به فیبر نوری مجهز شده‌اند که به‌طورکلی مبلغی که در این راستا پرداخت‌شده چیزی حدود 120 میلیون تومان در دوازده اداره بوده است.

طباطبایی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام ادارات استان یزد مجهز به پیشخوان دولت هستند، خاطرنشان کرد: طی این مدت سعی کرده‌ایم کلیه ادارات استان یزد را به دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های اطفاء حریق مجهز کنیم؛ همچنین با تصویب شورای توسعه استان ساخت سه اداره ثبت‌احوال در شهرستان‌های بهاباد، اشکذر و اردکان در اولویت قرارگرفته است؛ همچنین سعی شده است شده رابطه و تعامل سازنده‌ای را با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و امام‌جمعه استان یزد طی این مدت داشته باشیم و بتوانیم از بزرگان در راستای ارتقای جایگاه سازمان گام‌های اساسی برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل ثبت‌احوال استان یزد در طول این بازه زمانی، عنوان کرد: راه‌اندازی هشت نمایندگی‌ ثبت‌احوال در نقاط دوردست در راستای خدمت به مردم، برگزاری همایش‌های گوناگون، رونمایی از اسناد، مفاخر و مشاهیر استان یزد و همچنین شرکت در نشست‌های مختلف شوراها و کارگروه‌های مختلف ازجمله اقدامات این اداره در طول مدت مدیریت بنده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار