معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از واریز بیش از 53 میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 28 February 2018

حسین عسکر زاده پیش از ظهر امروز در نشست بخشداران استان یزد گفت: درمجموع درده ماهه سال جاری 53 میلیارد و 897 میلیون تومان اعتبار از محض مالی بر ارزش‌افزوده به‌حساب دهیاری‌های استان واریزشده است که به غیر آن شش میلیارد و 371 میلیون تومان از سوی خود دهیاری‌های استان از قبیل صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده 99 استان کسب درآمد شده که تقریباً 40 درصد افزایش درآمد داشته است.

وی با اشاره به اینکه دهیاری‌های استان تاکنون مبلغ 41 میلیارد تومان از درآمدی را که داشته‌اند هزینه کردند، افزود: هشت میلیارد آن هزینه جاری دهیاران و 33 میلیارد و 167 میلیون تومان هزینه عمرانی بوده که در سطح استان انجام داده‌اند و نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش اعتبارات در سطح استان داشته‌ایم.

معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد بابیان اینکه برای روستاهای فاقد دهیاری‌ها پنج میلیارد و 797 میلیون تومان اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری واریزشده است، تصریح کرد: از این مبلغ سهم کالا و خدمات، تبصره دو و آلایندگی است که به‌حساب فرمانداری‌ها واریزشده که در حال هزینه هستند و همان‌طور که دستورالعمل نحوه هزینه کَردِ این اعتبارات هم به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شد که با مشارکت بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند.

عسکر زاده بحث نظارت عالی را به عهده فرمانداری‌ها و نظارت فنی آن را به عهده دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: با توجه به افزایش اعتبارات دهیاری‌ها کار بسیار خوبی در حوزه دفتر انجام‌شده و تأکیدات پرداخت مطالبات به پیمانکاران مورد تأکید قرارگرفته است.

این مسئول عنوان کرد: انجام پروژه‌های نیمه‌تمام و تعرفه پروژه‌های جدید با اولویتی که روستاها دارند، ضمن رعایت سلسله‌مراتب حتماً در کمیته فنی و کمیته انطباق بخشداری‌ها انجام می‌شود.

وی بحث حسابرسی ضمنی و کنترل داخلی را مهم‌ترین کار در حوزه دفتر برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه این کار در حال انجام است و در کلیه بخش‌های استان این کار اتفاق می‌افتد و به‌صورت ریز اگر مواردی باشد ما به اطلاع بخشداران می‌رسانیم.

معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در ادامه بیان کرد: 20 درصد هزینه‌های جاری و 80 درصد اعتبارات عمرانی انجام‌شده و بر اساس قانون ما می‌توانیم 40 درصد در هزینه‌های جاری و 60 درصد در اعتبارات عمرانی هزینه کنیم که خوشبختانه دهیاری‌های استان از هزینه‌های جاری به اعتبارات عمرانی کمک کردند و این برای بحث‌های عمرانی روستاها نویدبخش است.

عسکر زاده نمایشگاه توانمندی روستاییان کشور که در تهران برگزار می‌شود را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دانست که تا پایان سال در حوزه روستایی کشور اتفاق می‌افتد. همچنین دستورالعمل آن به بخشداران و دهیاری‌ها ابلاغ‌شده و خوشبختانه کارهای اجرایی آن انجام‌شده و دوره‌های آموزشی تسهیل گری و کسب‌وکار نو که قرار است در روستاها اتفاق بیافتد.

این مسئول یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شهرستان‌های مختلف استان در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و همچنین گروه‌های آیینی از استان اجرای برنامه دارند و مقامات ارشد استان در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه کلیه شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها به نرم‌افزار سپیدار مجهز می‌شوند و از ابتدای سال آینده این موضوع نهایی می‌شود، به حقوق، مزایا و بیمه دهیاری‌ها تأکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات، ان‌شاءالله بخشداران توجه ویژه‌ای به موضوع حقوق دهیاران و به‌خصوص دهیاران پاره‌وقت خواهند داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار