مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان‌:
تابناک: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت‌: استان اصفهان به دلیل وجود ظرفیت‌های فراوان در صنایع دستی به عنوان شهر صنایع دستی جهان معرفی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 04 July 2015
به گزارش تابناک، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در جمع مدیران، مسئولان‌، هتل‌داران و دست‌اندرکاران میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: جایگاه صنایع دستی در استان اصفهان حتی از جایگاه میراث فرهنگی ویژه‌تر است، به‌گونه‌ای که دو‌ سوم صنایع دستی ایران و یک‌ سوم صنایع‌دستی جهان در اصفهان تولید می‌شود‌.

وی به حضور غداهیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به اصفهان اشاره کرد و افزود: هیجاوی در سفر به اصفهان هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی و بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع دستی در اصفهان گفت که اصفهان باید به‌عنوان شهر صنایع‌دستی جهان معرفی شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از حضور مروان ابوخلف یکی دیگر از کارشناسان شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه به اصفهان خبر داد و بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک ارزیابان دیگری برای بررسی وضعیت صنایع دستی اصفهان به این استان سفر می‌کنند.

وی گفت: متاسفانه ما هنوز جزو 100 کشور نخست جهان برای جذب توریست با وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری هم نیستیم و این جای پرسش دارد، که چرا اصفهان با توجه به این همه ظرفیت‌های گردشگری هنوز جایگاه مناسبی برای جذب توریست در جهان ندارد.

اللهیاری تصریح کرد: اصفهان جایگاه شایسته‌ای در حوزه گردشگری داشته و دارای موقعیت‌های استثنایی برای جذب گردشگر بوده و می‌تواند از سلسله جبال زاگرس تا عمق کویر در کنار آثار و جاذبه‌های فرهنگی جذب توریست داشته باشد‌.

وی با اشاره به اینکه امروز لزوم توسعه صنعت گردشگری در سطوح عالیه نظام مطرح بوده، خاطرنشان کرد: این امر در استان اصفهان نیز به عنوان محور نخست توسعه اقتصادی در برنامه ششم توسعه اقتصادی تاکید شده است‌.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اهتمام ویژه‌ای برای توسعه گردشگری در سطح استان اصفهان در راستای رونق گردشگری وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه به تازگی با رشد 60 درصدی جذب توریست در استان اصفهان مواجه هستیم‌، با این حال همچنان نتوانستیم گردشگر متناسب با ظرفیت‌های خود جذب کنیم‌.

وی افزود: امیدوار هستم تا با عزم جدی در توسعه گردشگری گام‌های ارزشمندی برداریم و با هم‌اندیشی در راستای توسعه گردشگری بکوشیم.

اللهیاری با اشاره به اینکه میراث فرهنگی استان اصفهان نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، بیان کرد: استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی‌، فرهنگی و طبیعی و هزار و 721 اثر به ثبت رسیده ملی و 4 اثر که به ثبت جهانی رسیده، دارای موقعیت ویژه‌ای است‌.

وی به بررسی پرونده 3 قنات تاریخی میمه‌، وزوان و مزدآباد توسط ارزیابان یونسکو در جلسه ثبت جهانی در سال 2016 اشاره و تصریح کرد: با ثبت این 3 پرونده تعداد آثار به ثبت جهانی رسیده در استان اصفهان به 7 اثر تاریخی می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :