موسیقی توانایی ایجاد نوعی از هیجان و برانگیختگی را دارد که باعث گشاد شدن مردمک چشم، بالا رفتن فشار خون و برانگیخته شدن مغز در نواحی شنوایی، حرکتی و حسّی می‌شود و با اینکه موسیقی به طور مستقیم فایده حیاتی برای ما ندارد، این واکنش احساسی باعث آزاد شدن احساسِ خوبِ شیمیایی..
کد خبر: ۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ 17 February 2015
موسیقی، در ماهیت اصلی آن، ترکیبی از فرکانس‌های صوتی و الگوهای پیچیده است که در هوا شناور شده و همگی با گوش شما برخورد می‌کنند.

همانگونه که چشمهایتان نور را پردازش می‌کنند،گوش‌هایتان نیز امواج صدا را دریافت و پردازش می‌کنند و یک حالت هیجان و گاهی لذت را در مغز شما برمی‌انگیزند.

موسیقی توانایی ایجاد نوعی از هیجان و برانگیختگی را دارد که باعث گشاد شدن مردمک چشم، بالا رفتن فشار خون و برانگیخته شدن مغز در نواحی شنوایی، حرکتی و حسّی می‌شود و با اینکه موسیقی به طور مستقیم فایده حیاتی برای ما ندارد، این واکنش احساسی باعث آزاد شدن احساسِ خوبِ شیمیاییِ دوپامین می‌شود. هرچند یک استدلال تکامل یافته دقیق وجود ندارد، اما این حقیقت شگفت انگیز باقی می‌ماند که موسیقی از لحاظ شیمیایی بدن ما را دگرگون می‌کند و باعث می‌شود که ما احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

در نشست تعاملي پليس با معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري و رئيس گردشگري، اتاق اصناف مركز استان و اتحاديه هاي مرتبط، برخورد موثرتر با وقوع ناهنجاري در صنوف استان گيلان بررسي شد.

سرهنگ رضا محمدزاده رئيس اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس گيلان در اين نشست با بيان اينكه برخورد با گروه هاي موسيقي متخلف سفره خانه هاي سنتي در سطح يك طرح يا به صورت مقطعي نبوده، گفت: تشديد اقدامات پليس با بسيج همه امكانات و همكاري موثر مراجع قضايي با روند مطلوب تري در برخورد با ناهنجاري ها مستمرا تداوم خواهد داشت.

رئيس اداره نظارت بر اماكن عمومي پليس گيلان با بيان اينكه محوريت كار صنوف قانون نظام صنفي بوده و پليس بر اساس وظيفه قانوني موظف است با هر مولفه اي كه موجبات نا امني را فراهم آورد، برخورد  نمايد، بيان داشت: برخورد با گروه هاي موسيقي متخلف دغدغه مردم متدين و دين مدار و متعهد استان گيلان مي باشد.

 وي با بيان اينكه اسقاط شرايط انتظامي نيز برابر ماده 16قانون نظام صنفي تخلف محسوب مي گردد، افزود: مديران سفره خانه هاي سنتي موظفند برابر ضوابط انتظامي مختص به رسته شغلي خود از بروز هرگونه ناهنجاري جلوگيري كرده و موسيقي هايي را كه در داخل مكان هاي فوق در حال اجراست را كنترل نمايند تا در چارچوب مجوزهاي صادره از اداره ارشاد اسلامي باشد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان در پایان ضمن تشکر از همکاری همه جانبه شهروندان با نیروی انتظامی از همه مردم استان خواست، که کنترل، نظارت و هدایت را در پیشگیری از هرگونه ناهنجاری مدیریت نمایند و در صورتی که عده ای اصرار به تخلف در این راستا را دارند حتما با مرکز فوریتهای ۱۱۰ و ستاد خبری اداره اماکن عمومی گیلان به شماره ۲۱۸۳۴۸۴ تماس حاصل نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار