انتقاد از وضعیت هنر در اردبیل
اردبیل در نوروز ۹۷ میزبان فرزند هنرمند خود به نام فرهاد قائمیان بود، کسی که در احیای غرور دارالارشاد سنگ تمام گذاشت.
کد خبر: ۵۸۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 03 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد قائمیان هنرمندو بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که نه تنها در احیای غرور اهالی اردبیل ازهیچ تلاشی دریغ نکرده بلکه در ماندگاری هویت تاریخی اردبیل با به ثمر نشستن ساخت سریال شاه اسماعیل صفوی و حضور در سطح اول هنری مملکت نیز مصمم است.

شهر اردبیل در نوروز ۹۷ میزبان فرزند هنرمند خود به نام فرهاد قائمیان بود، هنرمندی از دیار اردبیل که در احیای غرور مقدس اهالی اردبیل سنگ تمام گذاشت و افتخاری بزرگ برای همشهریانش شد.

فرزندی که در روزهای نخست بهار در زادگاهش حضور یافت تا با دیدارهای نوروزی خود با مسئولان استانی در توسعه فرهنگی زادگاهش سهیم باشد و با آمادگی خود برای حمایت از هنرمندان بگوید که هنر و هنرمند نیازمند پشتیبانی است.

با توجه به این که مبنای توسعه هر کشور وشهری بر پایه توسعه فرهنگی نهادینه شده است امروزه نیاز است دیار کهن اردبیل در حوزه هنر نیز مسیر توسعه را آن گونه که شایسته است بپیماید تا بتواند رنگ وبویی تازه به هنر، سینما و تئاتری که در سال های اخیر کمرنگ شده است ببخشد.

اهمیت حضور هنرمندان در بطن جامعه و تاثیر نقش آنان تا جایی است که با ساخت تولیدات و سریالهای بامحتوا جوانان و نسل آینده را با هویت خود پیوندمی دهند.

امام جمعه اردبیل در دیدار مشترکی که بافرهاد قائمیان هنرمند معروف کشور داشت بیان کرد: تلاش های این هنرمند ارزشمند در ارتقای جایگاه هنری اردبیل قابل تقدیروقدردانی است.

دکتر سید حسن عاملی با بیان اینکه قائمیان در احیای غرور مقدس اهالی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است از این هنرمند خواست در ساخت سریال فاخر شاه اسماعیل صفوی، در خصوص به ثمر نشستن این پروژه عظیم نهایت تلاش و پنانسیل خود را به کار گیرد و در تصویر کشیدن هویت تاریخی اردبیل سهیم باشد.

قائمیان در دیدار با استاندار اردبیل نیز تصریح کرد:ضروری است خانه اردبیل به منظور تبادل افکار احیا شود.

وی گفت: کارگروه های تخصصی دربخش های مختلف برای توسعه استان میتواند در خانه اردبیل ایجاد شود و برای تبادل افکار بیشتر باید این خانه احیا شود.

قائمیان اظهار داشت:در خانه اردبیل باید با اصلاح ساختاری از ظرفیت های ملی و بین المللی استان در تهران استفاده کرده و سرمایه گذاران را به استان اردبیل هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشهای مختلف اردبیل دارای ظرفیت منابع انسانی است افزود: در این رابطه باید به افراد ذیصلاح مسئولیت داده و خروجی جلسات برای عموم ارائه شود.

قائمیان همچنین به احداث تالار شهر، سالن های کوچک برای تمرین و اجرای تئاتر در ارگانها و ادارات و مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت:اردبیل درزمانهای گذشته با نبود امکانات دارای رتبه های برتر در بخش تئاتروسینما بود متاسفانه در سالهای اخیر موفقیت چشمگیری در این رابطه مشاهده نمی شود.

وی باانتقاد از وضعیت هنردر استان افزود:هنرمندان نیاز به حمایت همه جانبه دارند و استاندار اردبیل می تواند در کنار سایر مسایل توسعه بحث فرهنگی رانیز مورد توجه قرار دهد.

این بازیگر مشهور اردبیلی با اشاره به اینکه توسعه هر استان در سایه فرهنگ صورت میگیرد افزود: نمایندگان استان درمجلس، شخصیت های برجسته کشوری و استاندار اردبیل باید دست به دست هم داده به داد هنروفرهنگ استان برسند.

قائمیان در پایان اظهار داشت: هنرمندان واصحاب فرهنگ و هنر باید با الگو برداری از استانهای موفق وبهره گیری از نیروهای دارای نفوذ احساس مسئولیت کرده و برای توسعه این مهم گامهای اساسی بردارند.

در ادامه دیدارهای نوروزی، قائمیان ضمن بازدید ازموزه عمارت شهرداری به عنوان موزه ای در شهر که نمایانگر هویت فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل است با شهردار اردبیل، اعضای شورای شهر، مدیرکل صدا وسیمای مرکز اردبیل دیدار کرد.

حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل دراین دیدار به مشارکت هنرمندان درمدیریت شهری تاکیدکرد وافزود: بالطبع شهر برای توسعه فرهنگی نیازمند حضور ومشارکت هنرمندان است و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان درمدیریت شهری از ضروریاتی است که شهرداری اردبیل توجه ویژه به آن داشته و همواره از پیشنهادات،طرح ها و انتقادات هنرمندان در مدیریت شهری استقبال میکند.

در ادامه این دیدارها در خصوص ساخت سریال آرتاویل که این سریال نیز درباره پیشینه غنی اردبیل خواهد بودهم اندیشی شده و مسئولان امر نسبت به حمایت ازساخت این سریال قول مساعد دادند.

حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سبلان، پیوستن به “کمپین نه به تصادفات جاده ای”، دیدار باسعید علی حسینی قهرمان وزنه برداری جهان ، دیدار با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات ، شرکت در مراسم ولادت حضرت علی(ع) و حضور درجمع همبازی های سابق و پیشکسوتان بسکتبال اردبیل بعد از سی سال از دیگر برنامه های این هنرمند شهیر اردبیلی بود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/1/14/349206_736.jpg

 http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/1/14/349205_973.jpg

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/1/14/349207_723.jpg

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/1/14/349211_259.jpg

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار