رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: با خشک‌سالی‌های موجود در اواخر سال جاری با کمبود گوشت در استان مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۵۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 07 April 2018

حسین حاجی زینلی از کاهش هشت‌تا 10 درصدی خرید گوشت در بازار عید استان یزد خبر داد و گفت: دلیل این کاهش خرید مصرف بیشتر مرغ نسبت به گوشت بوده است؛ همچنین گرانی از عوامل کاهش خرید در هر صنفی محسوب می‌شود.

وی افزود: بیشترین مصرف گوشت از نوع گوسفندی بوده است و تغییرات قیمتی را در بازار خریدوفروش نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با اشاره به خشک‌سالی‌های موجود در استان یزد، تصریح کرد: به دلیل خشک‌سالی رخ‌داده در استان و کاهش علوفه موردنیاز دام، دامداران علیرغم میل مجبور به فروش و ذبح دام خود می‌شوند که به‌موجب آن با فروانی گوشت و کاهش قیمت آن روبرو خواهیم شد؛ لذا در سال بعدازاین روند با کاهش گوشت و افزایش قیمت آن روبرو هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت روز گوشت در بازار استان یزد، اظهار داشت: گوشت بره لخت باقیمت 39 هزار تومان و با دنبه 32 هزار تومان، گوشت شتر لخت باقیمت 41 هزار تومان و به همراه دنبه 38 هزار تومان و گوشت گوساله نیز 37 هزار تومان به‌صورت لخت و 32 هزار تومان به همراه دنبه در بازار در حال خریدوفروش است.

وی در پایان با اشاره به خشک‌سالی و تأثیرات منفی درروند تولید دام، عنوان کرد: مسئولین ذی‌ربط دامداران را یاری کرده و تدابیری بیندیشند و به تأمین آذوقه موردنیاز دام بپردازند، در غیر این صورت با خشک‌سالی‌های موجود در اواخر سال جاری با کمبود گوشت در استان مواجه خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار