کد خبر: ۵۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 07 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی برگزار شد.

در این شورای مهم عمده مدیران از بانک ملت نارضایتی داشتند و خواهان جدیت این بانک در پرداخت تسهیلاتی چون مددجویان بهزیستی شدند.

این نارضایتی در حالی بود که عمده مدیران از بانک ملی و تا حدی بانک کشاورزی اعلام رضایت داشتند.

در این شورا، مدیران موفق و غیرموفق بانکی به بیان دلایل خود در میزان و نحوه پرداخت تسهیلات تکلیفی پرداختند تا اینکه نوبت به بوستانی مدیرعامل بانک ملت رسید.

بوستانی در پاسخ به انتقادات مدیرکل بهزیستی در عدم پرداخت وام‌های مددجویان به جمله "نمی‌توانیم بدهیم” بسنده کرد؛ پاسخی که قاطعیت دلسوزانه و همراه با عصبانیت سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت.

خادمی گفت: این دیگر چه پاسخی است که می‌گویید نمی‌توانیم بدهیم؟ اگر نمی‌توانید چرا جلوی تعهد ریالی این بانک در پرداخت این تسهیلات را امضا کردید؟ و قبول کردید؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانکی که برای توسعه این استان دلسوزی ندارد، همان بهتر که تعطیل شود، تصریح کرد: با مدیر بانک‌هایی که تسهیلات تکلیفی که عمدتا در حوزه کمیته امداد و بهزیستی و بیناد شهید هستند را انجام ندهد، برخورد خواهیم کرد.

وی خطاب به مدیرعامل بانک ملت تأکید کرد: "نمی‌توانم” که جواب نمی‍‌شود، بلند شو برو تهران و بگویید که سهمیه این استان را صفر کنید چرا که من قادر به پرداخت نیستم تا بعد از این من و سایر مدیران پیگیری کنیم و فکری به حال این ضعف کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان مبلغی نیست که یک بانک نتواند پرداخت کند، افزود: مدیرعامل بانک ملت تا فردا طی نامه‌ای رسمی اعلام کند که می‌تواند تسهیلات تکلیفی را پرداخت کند یا نه تا بعد از آن فکری کنم.

وی ادامه داد: حال که با این صراحت به تعهد روشن خود عمل نمی‌کند به جای عذرخواهی و تلاش برای جبران این ضعف، می‌گوید: نمی‌توانم پرداخت کنم؛ اگر نمی‌توانی چرا سهمیه تعیین می‌کنید؟

خادمی با اشاره به قدردانی مجموعه مدیران و مردم از خدمات بانک‌ها، خاطرنشان کرد: هر جا هم که کار خوبی کردید ما قدردان هستیم ولی اینکه اینگونه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم نمی‌شود.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با اذعان به رویکرد اقتصادی بانک‌ها یادآور شد: در هر صورت بانکی که برای مردم و این استان سودی ندارد ما هم تعهدی در مقابل آن نخواهیم داشت.

وی بار دیگر تأکید کرد: هر مدیر بانکی درون استانی که موسسه تحت مدیریتش قادر به پرداخت تسهیلات تکلیفی نیست، با هماهنگی تهران، سهمیه این استان را صفر در نظر بگیرد و اگر تعهدی ابلاغ شد بدون اغماض باید به مردم پرداخت شود.

تسهیلات تکلیفی تسهیلاتی هستند که سهمیه هر بانک‌ در بانک مرکزی برای پرداخت به معرفی شدگان ادارات مختلف از جمله کمیته انداد، بهزیستی، بیناد شهید و … تعیین و بانک‌ها در استان‌ها موظف به پرداخت آن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار