معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم گفت: این استان 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی دارد، اما مصارف آن هشت هزار و 500 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۵۸۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 08 April 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ضرورت نتیجه بخشی جلسات این ستاد اظهار کرد: باید جلسات ستاد تسهیلات منجر به منشا اثر شود، و گرنه صرفا اتلاف وقت است، خوشبختانه جلسات ستاد تسهیلات منجر به ارتقای آمارهای اقتصادی استان شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 633 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید در استان قم جذب شد که یک رقم بی سابقه در استان بود، رونق تولید منجر به اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، 136 واحد تولیدی در این مدت ظرفیت‌هایشان ارتقا پیدا کرد و 444 نفر اشتغال جدید با توسعه این واحدها داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: 167 طرح تولیدی و صنعتی در سال 96 با تامین و تکمیل سرمایه به بهره برداری رسید، این طرح‌ها دو هزار و 89 نفر شغل جدید به وجود آوردند، همچنین در این مدت تعدادی از واحدهای تعطیل دوباره فعال شدند.

غضنفری با اشاره به مصوبات جلسات ستاد تسهیلات رونق تولید اظهار کرد: 792 مصوبه در این ستاد در سال گذشته داشتیم که 465 مصوبه اجرایی شد، ستاد تسهیل عملکرد بهتری در سال 96 نسبت به سال 95 داشت.

وی ادامه داد: کمیته رفع مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی در سال گذشته غیرفعال شد که نشان از اثرگذاری تصمیمات ستاد تسهیلات دارد، همچنین در این ستاد مجوز بهره برداری برای تعدادی از واحدهای تولید کفش صادر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم افزود: توقع بیشتری از مدیران بانک‌های استان قم در زمینه عمل به تعهداتشان داریم تا در هیچ موردی از این زمینه مشکل نداشته باشیم.

غضنفری با اشاره به شعار سال 1397 اظهار کرد: امسال شعار حمایت از تولید داخلی است، همه در این زمینه از مدیران، تولیدکنندگان و مردم وظیفه دارند، همایش حمایت از مصرف تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در 30 فروردین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تولیدکننده داخلی باید کالایی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه خارجی تولید کند، مدیران در این مسیر باید از تولید داخلی حمایت کنند، رویکرد تولیدی استان قم باید صادراتی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: باید در زمینه تسهیلات بانکی تجدیدنظر صورت بگیرد، پراکندگی نرخ تسهیلات را اکنون شاهد هستیم و تولیدکنندگان به سراغ تسهیلاتی می‌روند که نرخ سود کمتری داشته باشند.

غضنفری با اشاره به منابع بانکی استان قم اظهار کرد: این استان 13 هزار میلیارد تومان منابع بانکی دارد، اما مصارف آن هشت هزار و 500 میلیارد تومان است، منابع بانکی قم بیشتر از بسیاری از استان‌ها است، ولی مصارف بانکی در این استان کمتر از استان‌های دیگر است، باید حداقل 80 درصد منابع بانکی قم در خود این استان هزینه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه متوازن در استان قم هستیم، بخش کمی از منابع بانکی استان در بخش تولید هزینه می‌شود و بسیاری از این منابع در جایی هزینه شده است که نفعی برای قم ندارد، باید منابع بانکی در جهت تحقق شعار سال هزینه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار