شهردار قم:
شهردار قم با اشاره به نوسانات شدید ارز در کشور گفت: این مسائل در کشور اجازه فعالیت متعادلانه در حوزه عمرانی و خدماتی را به شهرداری نمی‌دهد؛ بیش از 500 میلیارد تومان امروز پروژه عمرانی برای سال 97 پیش‌بینی شده که باید پیمانکار برای آنها جذب شود اما به دلیل همین نوسانات اقتصادی کشور پیمانکاران رغبت برای فعالیت در این حوزه ندارند.
کد خبر: ۵۸۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 09 April 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی، با بیان اینکه تیم فعال در مدیریت شهر قم از انسجام و تخصص خوبی برخوردار است اظهار کرد: در این سه سال شناخت لازم را در ارتباط با قم پیدا کرده‌ایم و این شناخت را در کنار تجربه برای رفع مشکلات شهر قم به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به رکود اقتصادی در کشور تصریح کرد: به دلیل اینکه عمده بودجه شهرداری از فروش تراکم و ساخت و ساز است به طور طبیعی مشکلاتی برای شهرداری ایجاد شده است و به همین خاطر عزم خود را بر استفاده از سرمایه‌گذاران گذاشته‌ایم.

شهردار قم با اشاره به نوسانات شدید ارز در کشور اذعان کرد: این مسائل در کشور اجازه فعالیت متعادلانه در حوزه عمرانی و خدماتی را به شهرداری نمی‌دهد؛ بیش از 500 میلیارد تومان امروز پروژه عمرانی برای سال 97 پیش‌بینی شده که باید پیمانکار برای آنها جذب شود اما به دلیل همین نوسانات اقتصادی کشور پیمانکاران رغبت برای فعالیت در این حوزه ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در سال 96 بیش از 85 درصد بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومان شهرداری محقق شده است افزود: در سال‌های اخیر بودجه شهرداری رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه برای تامین بودجه روزانه باید 6 میلیارد تومان پول از مردم گرفته شود تصریح کرد: سال گذشته نخستین سالی بود که بیش از 300 هزار تن آسفالت در شهر قم توزیع شده است که در تهران با این وسعت حدود 300 هزار و پنج تن بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر پروژه‌های شهری فعال بوده و به سرعت پیش می‌رود گفت: طبق برنامه‌ای که برای شهر پیش‌بینی شده فعالیت‌های خود را پیگیری کرده‌ایم و فعالیت‌ها در سایه وحدت ادامه می‌یابد.

شهردار قم بودجه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری در سال 97 را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هزار و470 میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال 97 است که باید تحقق یابد.

وی گفت: یکی از پروژه‌های اساسی در سال 97 اجرای ادامه بلوار عماریاسر از میدان معلم تا میدان سپاه است؛ حدود 80 میلیارد تومان برای این پروژه بودجه گذاشته شده که عمدتا مربوط به تملکات است.

سقائیان‌نژاد یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی شهرداری را اتصال بلوار سمیه به خیابان آذر دانست و افزود: ادامه بلوار فردوسی نیز در دستور کار شهرداری است تا بتوانیم غرب به شرق قم را به هم متصل کنیم که به طول 25 کیلومتر است و گشایش خوبی در شهر ایجاد خواهد کرد؛ این پروژه دارای دو تقاطع غیرهمسطح است که مطالعات آنها در حال انجام است.

وی به ضرورت نوسازی حمل و نقل شهری قم اشاره کرد و گفت: 23 میلیارد تومان برای نوسازی و تعمیر اتوبوس‌های شهری پیش‌بینی شده است؛ 6 میلیارد تومان نیز به مکانیزاسیون پل‌های عابرپیاده اختصاص یافته است.

شهردار قم یکی از بزرگترین پروژه‌های فضای سبز شهر را اجرای پروژه بوستان زائر دانست و تصریح کرد: این پروژه از جنوب دانشگاه مفید تا محدوده مسجد مقدس جمکران ادامه خواهد یافت و تاثیر بسزایی در تقویت فضای سبز و گردشگری شهر قم می‌گذارد.

وی تولید روزانه 700 تن زباله در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: 250 تن از این پسماند قابل بازیافت است؛ در شروع کار 700 کیلوگرم پسماند در شهر تفکیک می‌شده که به بیش از 70 تن رسیده است.

سقائیان‌نژاد به نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و 300 دستگاه تاکسی درون شهری نوسازی شده تا مشکلات زیست محیطی کاهش یابد.

وی به برنامه قم 1400 اشاره کرد و افزود: این برنامه خط کش راه شهرداری است و دومین سال آن را در پیش داریم.

شهردار قم برنامه‌های شهرداری در نوروز 97 را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برخی از بوستان‌های شهر را به کمپ زائر تبدیل کردیم تا هم خدمات مطلوبی ارائه شود هم نظم شهری را بتوانیم حفظ کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری حلقه‌ای از زنجیره مدیریت کشور است؛ نوسانات شدید ارز در کشور در مدتی کوتاه در کار تمام عناصر جامعه اثر می‌گذارد و اگر ثبات اقتصادی در کشور حاکم باشد مدیران بهتر می‌توانند خدمات خود را ارائه کنند.

سقائیان نژاد با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی بن‌بست وجود ندارد گفت: این خودباوری در شهرداری قم برقرار است که هیچ کاری نشد ندارد و مبنا «ما می‌توانیم» است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار