رئیس حوزه هنری استان یزد:
رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: استکبارستیزی، حق‌طلبی و ولایت‌پذیری از اصول هنرمند انقلابی است.
کد خبر: ۵۸۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 10 April 2018

محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به اینکه شخصیت هنری شهید مرتضی آوینی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: اندیشه شهید آوینی برگرفته از نگاه‌ها، نظرات و افکار امام خمینی (ره) است؛ به این معنا که امام خمینی(ره) تحول را در شهید آوینی به وجود آوردند و باعث شد این دیدگاه در شهید آوینی نهادینه شود.

وی افزود: شهید آوینی اولین اثر را در اندیشه انقلاب اسلامی به وجود آورد، همچنین در همان زمان شهید آوینی در انتشار اندیشه‌های خویش جریان جدیدی را در حوزه هنری و ادبی به وجود آورد که این جریان جدید در اثرات شهید آوینی بسیار آشکار است؛ چنانچه مقام معظم رهبری که خود در این حوزه‌ها بسیار آشنا هستند، بارها عنوان کرده‌اند که دلم برای صدای آوینی تنگ‌شده است.

رئیس حوزه هنری استان یزد بابیان اینکه شهید آوینی یک اندیشمند انقلابی بود که با استفاده از ابزارهای هنری و ادبی سعی در تولید آثار می‌کرد، اظهار داشت: آن چیزی که به‌عنوان اصول انقلاب اسلامی مطرح است، اصول یک هنرمند انقلابی نیز محسوب می‌شود؛ چنانچه استکبارستیزی، حق‌طلبی و ولایت‌پذیری از اصول هنرمند انقلابی است که هنرمند انقلابی باید به این شاخصه‌ها پای بند باد.

کوچک‌زاده با تأکید بر اینکه هنرمند انقلابی هنرمندی است که ساختار فکری‌اش با اصول انقلابی ساخته‌شده باشد، خاطرنشان کرد: هنرمند انقلابی رسالت خود را بر ابلاغ پیام انقلاب اسلامی به مردم بنا داده است؛ همچنین سبک هنر انقلاب اسلامی سبکی مبتنی بر نور است؛ به این معنا که نور در هنر انقلاب اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

این مقام مسئول بابیان اینکه سبک هنر انقلاب اسلامی سبک ویژه‌ای است که در سایر سبک‌های شرقی و غربی شاهد آن نیستیم، بیان داشت: هنر انقلاب اسلامی مبتنی بر حق است؛ لذا وقتی به آثار انقلابی نگریسته می‌شود شاهد این هستیم که حقیقتاً محتوا بر قالب می‌چربد؛ به این معنا که دارای محتوای غنی است و مخاطب را جذب خود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سبک هنر انقلاب اسلامی سبکی فطری است نه غریزی، تصریح کرد: هنر دفاع مقدس یکی از موضوعاتی است که در هنر انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای صورت گرفته است؛ به‌طورکلی روحیاتی که در فضای دفاع مقدس وجود دارد، فضای جهادی است؛ به معنای جدا شدن از وابستگی‌های مادی و دنیوی و پرداختن به ارزش‌های الهی.

رئیس حوزه هنری استان یزد بابیان اینکه روحیه جهادی یکی از ویژگی‌های محصولات در حوزه هنر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: حوزه هنری استان یزد موضوعاتی را دنبال می‌کند که به تربیت هنرمند متعهد بپردازد و همچنین تولیدات هنری و ادبی را دنبال می‌کند و همچنین سعی دارد که این تولیدات را به دست مردم برسانند...

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: در حوزه انقلاب اسلامی تلاش شده است که این اندیشه‌ها در قالب هنری و ادبی تبیین شود؛ همچنین باید توجه داشت که حوزه هنری استان یزد در طول سال‌های اخیر تلاش کرده است که در این راستا اقدامات گسترده‌ای انجام دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار