معاون استاندار کرمان:
معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان گفت: هم اکنون تعداد 59 واحد ساختمانی در مناطق زلزله‌ زده کوهبنان و راور این استان در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و بزودی تحویل صاحبان این واحدها داده خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 11 April 2018

سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز چهارشنبه افزود: در زلزله‌های سال گذشته در 2 شهرستان راور و کوهبنان حدود 700 واحد دچار خسارت شدند که روند بازسازی آنان چند روز پس از زلزله آغاز شد .
وی از تشکیل سه هزار و 852 پرونده برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی تا تاریخ 20 فروردین‌ماه خبر داد و بیان کرد: تا این بازه زمانی در کوهبنان 2 هزار و 51 پرونده تشکیل شده است که 670 پرونده آن متعلق به بخش روستایی است، همچنین در راورنیز یک هزار و 801 پرونده به منظور اخذ تسهیلات مقاوم سازی تشکیل شده که یک هزار و 151 مورد آن متعلق به بخش شهری این شهرستان است.
معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان از معرفی 2 هزار و 415 پرونده به بانک‌های عامل استان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی خبر داد و عنوان کرد: یک هزار و 467 پرونده در شهرستان راور و 948 پرونده در کوهبنان به بانک‌ های عامل معرفی شده تا تسهیلات مقاوم ‌سازی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با زلزله مقاوم ‌سازی بناها است بیان کرد: تا 20 فروردین ‌ماه در شهرستان کوهبنان 948 مورد آواربرداری شده که 640 مورد آواربرداری در شهر و مابقی آن در مناطق روستایی بوده ضمن‌ آنکه در شهرستان راور نیز 313 مورد آواربرداری انجام گرفته است .
وی افزود: 245 اسکان موقت در شهر کوهبنان، 150 اسکان موقت در روستاهای کوهبنان و 220 اسکان موقت در بخش کوهساران راور تا این بازه زمانی صورت گرفته است.
آیت اللهی موسوی با اشاره به جزئیات مراحل بازسازی منازل زلزله در این 2 منطقه بیان کرد: در شهرستان کوهبنان در بخش شهری آن 350 واحد در مرحله پی کنی، 118 واحد در مرحله فونداسیون، 35 واحد در مرحله نصب اسکلت، 23 واحد در مرحله دیوار چینی و هشت واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
وی گفت: همچنین در بخش روستای شهرستان کوهبنان 118 واحد مسکونی در مرحله پی کنی، 103 واحد در مرحله فنداسیون، 27 واحد در مرحله نصب اسکلت، 22 واحد در مرحله دیوار چینی و 12 واحد در مرحله نازک کاری است.
معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان مطرح کرد: در شهرستان راور از 257 واحدی که در مرحله پی کنی است 62 واحد در بخش شهری، از 141 واحدی که در مرحله فنداسیون است 20 واحد آن در بخش شهری، از 98 واحدی که در مرحله نصب اسکلت 10 واحد در بخش شهری و در بخش کوهساران، از 38 واحدی که در مرحله دیوار چینی 10 واحد در بخش شهری و از مجموع 39 واحدی که در مرحله نازک ‌کاری قرار دارد یک واحد آن در بخش شهری است.
جمعه 10 آذر سال جاری زلزله 6.1 ریشتری هجدک واقع در شهرستان راور را لرزاند.
این زمین لرزه ها موجب مصدوم شدن برخی از مردم کرمان و راور به دلیل ترس ناشی از وقوع زلزله شده و برخی از ساختمانهای قدیمی را نیز تخریب کرده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار