عضو مجلس خبرگان رهبری، حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام را آیینه تمام نمای فضایل اخلاقی و الگویی کامل برای جوانان برشمرده و گفت: جوانان نباید برای یافتن الگو به سراغ فرهنگ غرب رفته و چشم به ابرانسان‌ها و قهرمانان آن‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 29 April 2018

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت ولادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان گفت: در زمان واقعه کربلا و روز عاشورا حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام دارای 27 سال سن و حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام دارای 22 سال سن بوده و به‌مقتضای ارشد بودن، میراث آسمانی امامت بعد از حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام باید به حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام می‌رسید.

وی ادامه داد: چون شهادت درراه حضرت امام حسین علیه‌السلام یک رستگاری عظیم بوده و از امامت کمتر نبوده است، لذا ایشان شهادت را برگزیدند و فضیلت شهادت در این راه باشکوه به حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و امامت و ادامه راه انبیاء به حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام رسید.

امام‌جمعه اهواز و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام را آیینه تمام نمای فضایل اخلاقی و الگویی کامل برای جوانان برشمرده و بیان کرد: جوانان نباید برای یافتن الگو به سراغ فرهنگ غرب رفته و چشم به ابرانسان‌ها و قهرمانان آن‌ها داشته باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: وقتی جوانان شخصیت والایی همچون حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، فرزند برومند امام حسین علیه‌السلام رادارند شایسته نیست که چشم به غرب داشته و از الگوهای نامناسب آن‌ها استفاده کنند، بلکه باید با اقتدا به این شخصیت گران‌قدر زندگی کرده و آینده خود را بسازند.

موسوی جزایری ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان این سؤال را در ذهن خوددارند که برای رسیدن به زندگی متعالی و داشتن آینده‌ای روشن چه باید انجام دهند که برخی این مسیر را دشوار و دست‌نیافتنی توصیف می‌کنند ولی در جواب آن‌ها باید گفت که برای رسیدن به تعالی باید به این جمله اکتفا کرد، «به نماز روی ‌آورید.»

وی افزود: جوانان باید بدانند که خداوند به آن‌ها نزدیک است، لذا با خلوص نیت خداوند را صدا زده و با سرنهادن درراه او، توبه از گناهان گذشته و تعهد بر ماندن بر عهد، از خالق بی‌همتا یاری بخواهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مساجد بیان کرد: فضا و برنامه‌های مسجد است که دل جوانان را به خداوند وصل نموده و این اول راه عاقبت‌به‌خیری است، جوانان دوستان خود را از مساجد انتخاب کنند و نه از کف خیابان، نه از سینما و پارک، زمانی که جوانان به مسجد رفته و مسجدی شدند، دوستان شایسته را انتخاب و در مسیر تعالی ماندگار می‌شوند.

امام جمعه اهواز، میل به رفاقت و داشتن دوست را از امور طبیعی در دوران جوانی برشمرد و بیان کرد: البته این حقیقتی غیرقابل‌انکار و البته طبیعی است ولی انتخاب دوست و رفیقِ راه، از مهم‌ترین مسائلی است که باید در دوران جوانی به آن توجه کرد، دوستان شایسته‌ هستند که علاوه بر راهنمایی شما به راه درست، شمارا از تله‌ها و گمراهی‌های مسیر زندگی نجات می‌دهند.

وی در پایان با تأکید بر برداشتن قدم اول به سمت مساجد و انتخاب راه زندگی در این مسیر بیان کرد: در این صورت است که خداوند نیز دست جوانان را می‌گیرد و اگر خداوند به شما عنایت کند آینده شما روشن و پرافتخار و عاقبتان خیر خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار