رییس شورای اسلامی شهرستان یزد با اشاره به ضرورت حمایت شورای عالی استان‌ها از شوراها، گفت: عدم وجود مکانیزم تولید مصوبات مبتنی بر محدودیت‌های قانونی از جمله معضلات اجرایی شوراهاست.
کد خبر: ۵۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 30 April 2018

«حمیدرضا قمی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور«مرتضی الویری» رییس شورای عالی استان های کشور و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: سطح انتظارات مردم در قبال محدودیت هایی که شوراها دارند قابل مقایسه نیست.

وی افزود: مردم شوراها را به عنوان پارلمان محلی دانسته و دستگاه‌های دولتی شوراها را نهادی قابل کنترل می‌خواهند.

رییس شورای اسلامی شهرستان یزد گفت: عدم وجود مکانیزم تصویب مصوبات مبتنی بر محدودیت‌های قانونی و یا دفاع از مصوبات شورا، از جمله مشکلات موجود در شوراهای اسلامی شهرستان و استان‌ها است.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی خط ریلی حومه‌ای را از جمله اقدامات در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد دانست و تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بار ترافیکی مرکز استان کاهش و زمینه‌ تمرکز زدایی در استان یزد ایجاد شود.

وی در پایان با بیان این‌که در تصمیمات کلان مدیریت شهری آن طور که باید و شاید از استان‌ها و شهرستان‌ها نظرخواهی نمی‌شود، تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهرستان یزد انتظار دارند تا شورای عالی استان‌ها با نظرخواهی بیشتر از استان‌ها و شهرستان‌ها قوانین کاربردی‌تری مصوب کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار