غلامعلی دهشیری صبح امروز در جلسه شورای قضایی استان یزد با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند اظهار داشت: ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: فضا سازی شایسته، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی و همچنین ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع است که در دستگاهها باید به این مسائل توجه شود.
وی تصریح کرد: عوامل بسیاری در تکریم ارباب رجوع در دستگاههای قضایی تأثیرگذار است که مهمترین آنها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، تقویت پرتال و سایت دادگستری و استقرار و استفاده از صندوقهای شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله این عوامل است.
دهشیری فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی را در ایجاد رفاقت و مهربانی بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: زمانی که ارباب رجوع به یک مکان با جو آرام وارد شود بدون شک در تحقق صلح و سازش میتواند تأثیرات بسزایی را ایجاد کرد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری یزد اضافه کرد: نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی باید در دستور کار همکاران قرار گیرد و دستگاههای تابعه نیز باید نسبت به این امر توجه داشته باشند زیرا اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سؤال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخشها منجر میشود.