معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ظرفیت‌های متعدد علمی و دانشگاهی در بابلسر گفت: این شهرستان قطب فرهنگی استان مازندران شود.
کد خبر: ۶۰۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 08 May 2018

به گزارش تابناک : معلمان همواره در خط مقدم آموزش و پرورش دانش آموزان و آینده‌سازان جامعه قرار دارند و به عنوان پرچمداران تربیتی نقش به‌سزایی در پرورش فرهنگ و آموزش دانش‌آموزان دارند، دانش آموزانی که در حقیقت آینده‌سازان این مرز و بوم بوده و توسعه علمی و عملی کشور به نوع نگاه و تفکر آنان بستگی دارد. از این رو حمایت و ارج نهادن به مقام شامخ معلمان باید به عنوان یک اصل، مدنظر و سرلوحه همه آحاد جامعه و مسئولان قرار گیرد.

اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام معلم نامگذاری شده تا با پاسداشت این روز گرامی ذره ای از تلاش و زحمات این قشر فرهیخته مورد تقدیر قرار گیرد.

بابلسر به عنوان یکی از شهرستان‌های علمی و دانشگاهی از جمله شهرستان‌هایی است که همه ساله با فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم با برپاییمراسم ویژه ای از مقام شامخ این عزیزان قدردانی و امسال نیز طبق معمول روال همه ساله مراسم تجلیل از معلمان برتر با حضور جمع زیادی از
فرهنگیان و مسئولان استانی و شهرستانی شامگاه دوشنبه در سالن همایش مجتمع آموزشی رفاهی بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد.

کسب رتبه برتر بابلسر در اجرای پروژه مهر

احمدرضا مهاجری نژاد مدیر آموزش و پرورش بابلسر در این مراسم با گرامی‌داشت هفته معلم، اظهار داشت: معلمی شغل انبیا بوده و معلمان جایگاهویژه ای در تربیت آینده سازان کشور دارند.

وی افزود: تمام تلاش ما حمایت از معلمان بوده و این مراسم نیز به منظور تجلیل و پاسداشت ارزش‌های والای این عزیزان در شهرستان برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اشاره به دستاوردهای علمی، فرهنگی و آموزشی مدارس بابلسر در سطح استان و کشور گفت: آموزش و پرورش بابلسر توانست رتبه‌های برتر استان در کنکور سراسری را کسب کند.

مهاجری نژاد، افزود: بابلسر در بحث اجرای پروژه مهر جزو برترین‌های استان بوده و رتبه برتر استان را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار دانش آموز بابلسری در حوزه‌های فرهنگی مشارکت دارند، افزود: تمام تلاش مدیران و کادر آموزشی مدارس شهرستان بهره‌گیری از توانمندی‌های دانش آموزان در اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی و افزایش روحیه مسئولیت پذیری در بین آنان است.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر با اشاره به اینکه هنرستان‌ها نقش مهمی در پیوند عمیق میان علم و صنعت در جامعه دارند، تاکید کرد: برخی از هنرستان‌های شهرستان از تجهیزات مدرن روز برخوردار نبوده و نیازمند تجهیز امکانات و فن آوری‌های نوین فنی است.

بابلسر قطب فرهنگی مازندران شود

محمد شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بابلسر در اجرای برنامه های فرهنگی بسیار موفق بوده است، گفت: بابلسر به عنوان قطب فرهنگی در سطح استان مطرح است.

وی افزود: آموزش و پرورش بابلسر از مدیریت موفق و با تجربه ای برخوردار بوده و در بسیاری از زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی جزو برترین‌های استان به شمار می آید.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بابلسر در اجرای پروژه مهر نیز بسیار موفق بوده و رتبه برتر استان را کسب کرده است،
خاطرنشان کرد: این شهرستان در مسابقات قرآنی، نماز، سرود و احکام نیز جزو شهرستان‌های برتر بوده و هر ساله رتبه‌های برتر استان و کشور را کسب می‌کند.

توسعه علمی در کشور

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: نزول نخستین آیه قرآن با اقرا نشان دهنده اهمیت علم و دانش بوده و معلمان از جایگاه ویژه ای در تعلیم و تربیت برخوردار هستند.

وی افزود: معلمان به پرورش انسان‌هایی می‌پردازند که آینده‌سازان کشور هستند و این مهم بر اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت و معلمان می افزاید.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین دغدغه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی توجه به موضوع آموزش و پرورش در کشور است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت از جمله مباحثی است که همواره مورد توجه آحاد مختلف جامعه به ویژه مسئولان کشور است.

نانواکناری با بیان اینکه علم و دانش نامحدود است، خاطرنشان کرد: توسعه علمی موجب توسعه همه جانبه کشور می شود و معلمان و دبیران آموزش و پرورش نقش مهمی در ایجاد امنیت و رشد و توسعه در کشور دارند.

وی با اشاره به لزوم توجه تخصیص اعتبار لازم برای آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم با بحث‌های تخصصی در کمیسیون‌های مربوطه، شاهد تغییر خوبی در آموزش و پرورش باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایا از معلمان برتر شهرستان بابلسر تجلیل شد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار