نماینده قم درمجلس:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و نمایندگان مجلس راه بیرون رفت از بیکاری را حفظ تولید ، صنعت و سرمایه گذار است.
کد خبر: ۶۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 12 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، احمد امیرآبادی در جلسه مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم و روسای تشکل های بخش خصوصی، با اشاره به مساله بیکاری خاطرنشان کرد: هدف ما عزت ملت است یکسری مباحث از سوی نمایندگان قابل پیگیری است ولی مسائلی وجود دارند که دولت باید حتما طبق یک لایحه به مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خود را همسنگر بخش خصوصی می دانند اظهارداشت: امروزه در خصوص مسائل و اخبار اقتصادی خیلی بحث می شود ولی بحث اصلی ارائه راهکار است.

امیر آبادی افزود: مهمترین مساله ای که با آن روبرو هستیم، مساله خود تحریمی است که حتی از تحریم های خارجی هم تاثیرگذارتر شده است.

رییس اتاق بازرگانی قم نیز هدف ازاین نشست را طرح و بررسی مباحث کلان مشکلات صنعت استان برشمرد و اظهار داشت: صنعتگران قم، هم اکنون با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر کمک به توسعه عمرانی استان و جذب سرمایه گذاران خارجی از برنامه های توسعه ای اتاق بازرگانی قم است.

به گفته ابوالفضل خاکی پروژه های عمرانی ازجمله مترو، منوریل، کمربندی قم – تهران و فرودگاه قم از نمونه پروژه های استانی است که در توسعه اقتصادی و گردشگری نقش بسزایی دارد که متاسفانه با وجود استقبال سرمایه گذاران خارجی به دلیل برخی بروکراسیهای داخلی راکد باقی مانده است.

در ادامه این نشست ابوالفضل رجبیان نایب رییس اتاق بازرگانی قم، به نمایندگی از صنف فرش دستباف استان به بند 13 ماده 12 قانون مالیات برارزش افزوده اشاره کرد و افزود: عرضه فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف است، طبق اطلاعات قرار است ماده 12 دستخوش تغییر شده و معافیت فرش دستباف ملغی شود.

اعضای هیات نمایندگان و روسای تشکل های بخش خصوصی مباحث مربوط به مالیات و دارایی، بانکها، بهداشت حرفه ای کارخانجات، مسائل بیمه تامین اجتماعی، افزایش مدت قرداد کار کارگران و مشکلات زیربنایی از جمله گرانی برق و قطع برق تعدادی از کارخانه ها را از جمله مشکلات پیش روی صنعت برشمردند.

شایان ذکر است در این نشست بر نگاه مثبت مجلس به بخش خصوصی و هماهنگی سه قوه در راستای حل برخی خود تحریمی ها و ناهماهنگی های مدیریتی از سوی نمایندگان بخش خصوصی تاکید شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار