وکیل هاشمی:
علیزاده طباطبایی گفت: پیش از بازگشت مهدی هاشمی، رییس دفتر رییس قوه قضائیه در جلسه ای از عدم تمایل این قوه از بازگشت مهدی هاشمی به ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 12 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، دکتر محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد اظهار داشت: پس از اعلام آمادگی مهدی هاشمی مبنی بر تمایل به بازگشت به ایران و دفاع از خود در برابر اتهامات؛ خلفی رئیس دفتر رئیس قوه قضائیه با احضار اینجانب از عدم تمایل این قوه و نهادهای امنیتی پرده برداشت.

وکیل مهدی هاشمی افزود: من نیز در پاسخ به ایشان عنوان داشتم مهدی با توجه به سوابق و اطمینان از عملکرد اقتصادی و سیاسی خود، خواهان بازگشت به کشور و دفاع از خود و آبرویش در دادگاه صالحه است.

قوه قضائیه مخالف بازگشت مهدی به ایران بود/ از خشن‌ترین بازجوها استفاده شد/  رفسنجانی در پرونده پسرش دخالت نکرد

وی افزود: بازجوهای مهدی خشن ترین ومحکم ترین بازجوها بوده اند و طی 86 روز باز داشت، 90ساعت بازجویی انجام شد که 60ساعت آن سوال پرسید شده و30ساعت پاسخ های ایشان زمان برده است.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه پیش از دادرسی و زمانی که معاون دادستان به عنوان قاضی و دادستان به عنوان مدعی العموم پرونده مطرح شدند، اعتراض خود را اعلام کردیم و دادگاه را از این حیث کاملا بی طرف ندانستیم، اظهار داشت: برغم عدم توجه به این مساله، مهدی هاشمی در 10 مورد از 12 مورد اتهامی در پرونده تبرئه شد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز تصریح کرد: موارد اتهامی مبنی بر جاسوسی، جمع آوری و افشای اسنادمحرمانه که موضوعاتی ناآشنا برای ما بوده و به نوعی تفهیم اتهام در دادگاه صورت گرفت؛ اتهاماتی بدون مدرک و استنادات قانونی بود که از طرف کارشناسان خبره صحت آنها رد و در این موارد هم مهدی تبرئه شد.

وی افزود: پس از اعلام رای و با توجه به رفتار دادگاه تجدید نظر که برخلاف نص قانون؛ میزان محکومیت را افزایش داده است، درخواست خود مبنی بر اعمال ماده 18 و ورود رئیس دستگاه قضا به موضوع را ارائه داده ایم.

علیزاده طباطبایی در خصوص دخالت آیت الله هاشمی رفسنجانی در این پرونده عنوان کرد: هیچ وقت هاشمی رفسنجانی در پرونده پسرش دخالت نکرد و هیچوقت هم در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد؛ ایت الله هاشمی رفسنجانی بزرگتر از این حرف‌هاست و اگر پنج فرزندش را ناعادلانه هم محکوم کنند هم هیچ دخالتی در این خصوص نخواهد کرد.

***
این در حالی است که 5 تیر ماه سال جاری حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، گفته بود: متاسفانه فردی که صاحب قدرت و موقعیت است، به ما می گوید قاضی را باید من تعیین کنم و من باید نظر دهم که قاضی چه کسی باشد، اگر این گونه بود پس استقلال قوه قضاییه کجا رفته است؟ ما باید به متهم، کیفر خواست و حکم و بعضا به وکیلش حکم را ابلاغ کنیم، شما چه صاحب سمتی هستید؟ این موارد فشارهای مضاعفی است که به قوه قضاییه وارد می شود.

منبع: روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی ایران – خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار