تابناک کهگیلویه وبویراحمد
امروز از طرف پزشک قانونی آماری ارائه شد که هرچند با درمان ناهنجاری مذکور فرسنگ ها فاصله دارد اما برای فروکش کردن جو روانی جامعه بسیار امیدوار کننده بود.
کد خبر: ۶۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 12 July 2015
 صبح امروز  مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد آمار سه ماهه اول این دستگاه را اعلام کرد که در یکی از آیتم‌های این آمار، خبری مسرت‌بخش مشاهده شد.
با جو سنگین روانی که این روزها در خصوص یکی از بدترین شکل های ناهنجاریهای اجتماعی یعنی نزاع دسته جمعی بر استان حاکم شده است ،امروز از طرف پزشک قانونی آماری ارائه شد که هرچند با درمان ناهنجاری مذکور فرسنگ ها فاصله دارد اما برای فروکش کردن جو روانی جامعه بسیار امیدوار کننده بود.

بنا به گفته کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی این استان، در سه ماهه اول امسال نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل درصد مراجعین نزاع به پزشکی قانونی در استان کاهش 11.1 درصدی صورت گرفته است.

این در حالی است که مسئولان انتظامی و قضایی استان بیش از هر چیز نگران جرم نزاع در استان به‌خصوص نزاع‌های دسته‌جمعی هستند و مردم نیز همواره گلایه‌مند بروز چنین جرمی در استان می‌باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه ارائه آمار دستگاه خود در پایان فصل اول سال، به آمار مراجعین نزاع در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و در همین زمان تعداد مراجعین نزاع به همه مراکز پزشکی قانونی استان هزار و 891 نفر بود که از این میان 475 زن و هزار و 416 مراجعه‌کننده مرد داشتیم.

این مسئول گفت: اما امسال کاهش 11.1 درصدی را شاهدیم به گونه‌ای که در سه ماهه اول تاکنون، هزار و 681 نفر مراجعه‌کننده داشته‌ایم که از این تعداد 429 نفر زن و یک‌هزار و 252 نفر مرد بوده‌اند.
هرچند آمار ارائه شده برای استان کوچک وکم جمعیتی مثل استان ما خیلی زیاد است ولی امید است با تدابیر اتخاذ شده به سبب اتفاقات اخیر این آمار پائین تر هم بیاد.
موضوع دیگری که لازم است در خصوص این آمار به آن اشاره کرد این است که استان ما با توجه به وضعیت قومی وقبیله ای آن هر یک از این نزاع ها پتانسیل تبدیل شدن به نزاع دسته جمعی را دارد واز این بابت است که این آمار هنوز نگران کننده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار