نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با تاکید بر حفظ سبک عزاداری و سینه زنی یزدی ها در هیاتهای مذهبی گفت: محتوای شعرها و سبک نوحه ها باید با انگیزه یادآوری آرمان های امام حسین (ع) و در راستای هدایت مردم باشد.
کد خبر: ۶۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 31 May 2018

آیت الله محمدرضا ناصری در نشستی با مسئولان فرهنگی استان یزد افزود: محتوای شعر نشات گرفته از افکار و اندیشه های شاعر است و در هیاتهای مذهبی باید از شهرهایی استفاده شود که روحیه صبر، شهادت، شهامت، انقلابی بودن و امیدواری را در بین مردم تقویت می کند.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فعالیت هیات هایی که انگیزه ای غیر از آرمانها و اهداف امام حسین (ع) دارند، ادامه داد: انگیزه هایی از جمله خود نمایی، سیاسی کاری و کنایه زدن در شعرها و نوحه های مذهبی قابل قبول نیست.
وی با ابراز خرسندی از سبک مناسب سینه زنی یزدی ها، تصریح کرد: هیات های مذهبی باید با شعرها و سبک نوحه های ویژه یزد که از گذشته تا حال زبانزد بوده، مردم را بیش از پیش با اهداف امام حسین (ع) آشنا کنند.
آیت الله ناصری اظهار کرد: استکبار ستیزی، معرفت، فداکاری، مقاومت در راه دین، استقلال و آزادی از دیگر صفتهای پسندیده ای است که باید در محتوای شعرها و نوحه ها مشهود باشد. 
مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز برگزاری نشستهای مستمر و مشترک دستگاه های فرهنگی با شاعران آیینی، رئیسان هیاتهای مذهبی و مداحان را در راستای هم اندیشی و همگرایی خواستار شد.
در این نشست، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و قائم مقام صدا و سیمای یزد نیز بر همگرایی و تعامل نهادهای فرهنگی و فعالان هیاتهای مذهبی برای برگزاری مطلوب آیین های مذهبی در استان تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار