مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان:
تابناک: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان، هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی طرح نذر کتاب در کشور اجرا شد، گفت: طرح نذر کتاب به عنوان الگو در استان در شهرضا اجرا و شهرضا پایلوت استان می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 15 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بهروز صادقی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرضا، با اشاره تامین کتاب براساس نیازسنجی از کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: در مرحله نخست نیازسنجی منابع به‌طور کلی از کتابداران انجام و ارسال کتاب براساس نیاز کتابخانه‌ها آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ زیربنای همه مسائل کاری در کشور است، افزود: زیربنای اقتصادی ما فرهنگ است اگر فرهنگ درست شود اقتصاد ما نیز درست می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان اینکه بنای ما از ابتدا عمل بر اساس قانون و تعامل با شهرداری‌ها است، بیان کرد: از شهرداران می‌خواهم با تعجیل در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های عمومی در اجرای برنامه‌ها، خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای کمک کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 64 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، دیگر شهرداری‌ها نمی‌توانند از پرداخت حق کتابخانه‌های عمومی سرباز زنند و این اجازه به وزارت اقتصاد داده شده تا به صورت مستقیم بر اساس فهرست اعلامی از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به کسر نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها کرده و آن را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهر واریز کند.

صادقی با اشاره به اینکه سال 93 برای نخستین بار اعتبارات تملک دارایی شهرستان‌ها به‌طور عادلانه توزیع شد، افزود: امسال بودجه‌های عمرانی به صورت عادلانه در بین شهرستان‌ها و روستاهای استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی طرح نذر کتاب در کشور اجرا شد، بیان کرد: طرح نذر کتاب به عنوان الگو در استان در شهرضا اجرا و شهرضا پایلوت استان می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار